Az MT Rt. felkérésére a közelmúltban az Ipsos France piac- és közvélemény-kutató intézet felmérést végzett a francia piacon arról, mennyire ismert, mennyire kedvelt Magyarország a francia utazók körében. Az MT Rt. az eredmény ismeretében rövidesen kidolgozza jövő évi franciaországi marketingtervét. Ezt megelőzően azonban már az idén a legjelentősebb francia turisztikai kiállításon nemzeti standdal jelenik meg Magyarország, ahol 12 hazai cég mutatja be kínálatát.
A közvélemény-kutatás szerint a kép nem túl hízelgő, hiszen a franciák alig ismerik hazánk turisztikai lehetőségeit, így kicsi azoknak az utazóknak a száma, akik magyarországi utazást terveznek. Az ezerfős reprezentatív minta alapján készült elemzésből kiderül, a megkérdezettek 2 százaléka tervezi a következő három évben, hogy Magyarországra látogat, és 8 százalék nem zárja ki ennek lehetőségét.
Az elemzés szerint annak, hogy a franciák általában nem tekintik jelentős turisztikai célnak Magyarországot, több oka is van. Ezek között első helyen említhető, hogy sem az ottani utaztatói szakma, sem az utazók nem kapnak elég információt hazánkról, az itteni lehetőségekről. A tour operatorok hajlamosak arra, hogy ajánlataik közé csak Budapestet vegyék be. A tapasztalatok szerint azonban még a magyar fővárost is nehéz eladni, mert például ismertebb és kedveltebb úti cél Prága. Sok franciában az a kép alakult ki hazánkról, hogy másodlagos, kiegészítő program lehet. Sokan még mindig a kommunista ideológiával kötik össze Magyarországot, zárkózott, unalmas és szomorú országnak tartják, ahol hiányos a turisztikai infrastruktúra, és nincsenek "bájos" szálláshelyek. A hátrányt növeli a számukra kedvezőtlen időjárás és a közbiztonsággal kapcsolatos problémák is.
A válaszokból kiderül, hogy a franciák szemében Budapest nem versenyezhet Prágával. Ezért lenne szükséges a kultúrán kívül a főváros más vonzerejét is hatékonyabban megjelentetni e piacon. A speciális igények kielégítése érdekében a francia utazói kör előtt hangsúlyozni kell a vidék értékeit. Ezek között is elsőként a jellegzetes magyar falvakat s a magyar tájat. E megközelítésben az ország északkeleti régiója tűnik a legperspektivikusabbnak, hiszen itt megvannak mindazok az elvárások -- kulturális és természeti kincsek --, amelyeket a francia utazók értékelnek és keresnek.
Az Ipsos France megállapítása szerint nem csak a hét végi -- két éjszaka Budapesten -- programokat kellene ajánlani, hanem szélesebb, a vidéket is magában foglaló kínálattal lenne célszerű megjelenni a piacon. A magas jövedelmű rétegek számára pedig vonzóak lehetnek a romantikus kastélyszállók és a magas színvonalú kulturális események.
Van teendő a francia piacon Kevés és nemritkán pontatlan információk állnak rendelkezésre Magyarországról a francia utazók számára, akik ezért nem tekintik kiemelkedő úti célnak hazánkat. A Magyar Turizmus (MT) Rt. -- kapcsolódva a 2001-ben sorra kerülő, Magyar kultúra éve című rendezvénysorozathoz -- jövőre kiemelt piacként kezeli Franciaországot. L. I.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.