Nemrég újabb szolgáltatást indított a Financial Times (FT) a kisbefektetők számára. FTMarketWatch.com néven valós idejű adatokat kínál a világ szinte összes tőzsdéjéről, s eközben a legfrissebb híreket is átfuthatják a honlap látogatói. A nemzetközi terjeszkedés továbbra is napirenden van, egyelőre a francia Les Echos, a spanyol Expansión és a német FT Deutschland tartozik a csoporthoz, de 50 százalékos részesedésük van a The Economist kiadóvállalatában is, továbbá partnerei az orosz Vedomosztyi gazdasági napilapnak.
A gazdasági napilapok világpiacának két legnagyobb szereplője, a brit FT és az amerikai Wall Street Journal (WSJ) mind kíméletlenebb versenyt folytat egymással. Európában a FT pozíciói még mindig jóval erősebbnek tűnnek, bár amerikai versenytársa szívós munkával napi 50 ezerre tornázta fel példányszámát az öreg kontinensen.
Az FT három különböző kiadása -- a brit, az amerikai és a nemzetközi -- összesen félmillió példányban kel el naponta, s ennek több mint fele immár Nagy-Britannián kívül. Az amerikai piac meghódítása pedig meglehetősen gyorsan halad, már 125 ezer körüli a példányszám. Persze ez még nagyon messze áll a WSJ tengerentúli mintegy kétmilliós lappéldányától.
A 200 belső munkatárssal és közel 200 külföldi tudósítóval dolgozó FT-nél úgy vélik, a két versenytárs lap némileg eltérő olvasói igényeknek próbál megfelelni -- derült ki a Dunaholding Alapítvány szervezte szakmai látogatáson. A brit lappiacon folyó élesebb verseny miatt ugyanis az FT újságírói nagyobb kockázatot kénytelenek vállalni az exkluzív információk érdekében. A WSJ ezzel szemben inkább a háttérinformációk, a rendelkezésre álló adatok minél terjedelmesebb ismertetésére helyezi a hangsúlyt. A példányszám növelésére az utóbbi években mindkét újságnál jó lehetőségek kínálkoztak. Az emelkedő részvényárak egyre több kisbefektetőt csábítottak az értékpapírpiacokra, akik a szükséges információkat elsősorban a gazdasági lapokból igyekeztek megtudni.
A piaci részesedés növeléséért zajló küzdelem egyre nagyobb mértékben az internetre helyeződik. A Financial Times jelentős szerkezeti átalakítás keretében szervesen a papírlap szerkesztőségébe integrálta az FT.com elektronikus újságot, s ennek valamennyi szolgáltatását ingyenessé tették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.