A dán Lego mindinkább lemarad a komputerrel és Pokémonnal szemben: az idén a dán családi konszern 300-500 millió dán koronás veszteségre számíthat. Három év óta ez lesz a legnagyobb veszteség. A Lego 1998 előtt mindig nyereséges volt közel hetvenéves története során.
Már megváltak alkalmazottaik 10 százalékától, ezer munkahelyet szüntetve meg, de jövőre újabb 300 embert bocsátanak el -- a cég szerdai közleménye szerint.
A részletes eredménybeszámolót sohasem közlő cég vezetője a Berlingske Tidende című lapnak nyilatkozva a váratlanul nagy veszteségről azt mondta, hogy túl bizakodók voltak a várakozások, miközben a játékáruk piaca világszerte nyomorúságos évet zár. A piacvesztés okai között a gyerekek korábbi érését és az ezzel együtt járó szemléletváltást említette: a hagyományosak helyett a gyerekeket a videojátékok, a televízió és a szabadtéri játékok vonzzák.
A Pokémon sikere vásárlóerőt vont el a Legótól, amely 1998 óta nagy erőket mozgósított, hogy építőelemeit új termékeiben a számítástechnikával ötvözze. Az ehhez szükséges beruházási költségek ugyancsak hozzájárultak, hogy a folyó üzleti év eredménye a negatív tartományba csússzon. Piaci elemzők szerint azonban a Lego ezen a színtéren nehezen versenyezhet: mindinkább egy-két témás dobozai túl drágák mások évente kihozott újabb és újabb, majd éppoly gyorsan feledésbe merülő egytémás tömegszenzációihoz képest, miközben a vállalat elhanyagolta hagyományos építőjátéka fejlesztését, amelynek az volt a fő előnye, hogy néhány dobozból gyakorlatilag bármit lehetett építeni, s így a játék évtizedekig foglalkoztathatott gyereket és felnőttet egyaránt.
A Lego összforgalma a tavalyi 9,8 milliárdról 9,3 milliárd koronára csökken az idén. 1998-ig a Lego minden évét nyereséggel zárta.
MTI-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.