A vártnál jobb évet zár az idén a MÁV Rt., a tervezett 29,8 milliárd forint helyett a veszteség 24,9 milliárd lesz. A vasúttársaság bevételei közel 7 milliárddal haladták meg az előzetes elvárást, míg a költségek mintegy 2 milliárd forinttal emelkedtek a tervhez képest. 152 millió utast szállított 2000-ben a MÁV, s a cég számára kedvező volt, hogy a hosszabb távú utazások száma emelkedett. Ez évben 43,4 tonna árut fuvarozott a cég, ez három százalékkal elmarad a tervezettől, ugyanakkor a szállítási távolságok az előző évihez képest növekedtek. Mint megtudtuk, a vagyonértékesítés többletbevétele is hozzájárult a csökkenő veszteséghez.
Kukely Márton hangsúlyozta: a társaság jövőre is piaci pozícióinak megőrzésére készül, s mintegy 44 millió tonna áru, illetve 154-155 millió utas szállításával számol. Ennek érdekében szolgáltatásai színvonalát javítani kívánja.
Az árufuvarozási részlegnél 2001-ben belső átszervezés lesz, a vállalaton belül társaságként működnek, s felkészülnek arra, hogy 2002-től önálló mérleget készítsenek.
A vállalatnál jövőre folytatódik az elővárosi vasúti kocsik felújítása, a pénzügyi lehetőségek függvényében 160-170 járművet építtetnek át, s német hitelből, illetve az orosz államadósságból a nem villamosított, kisebb forgalmú voanalakon sínbuszokat is üzembe helyeznek. A középtávú program részeként évente 6-7 milliárd forint ráfordítással korszerűsítik a vontató járműveket.
A vezérigazgató elmondta, a héten várható döntés arról, hogy a jegyárak mennyivel emelkednek jövőre. A cég két változatot dolgozott ki, az egyik körüli, míg a másik azt meghaladó, 9,5 százalékos emeléssel számol. A végső szót majd a tulajdonos mondja ki.
A tervezettnél 4,9 milliárd forinttal lesz kevesebb a MÁV idei vesztesége -- közölte Kukely Márton vezérigazgató a cég tegnapi tájékoztatóján. A többletbevételt a szolgáltatások fejlesztésére fordítja a társaság. A jegyáremelés mértékéről várhatóan e héten születik döntés. H. É.-->