BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújul a Mol működése

A Magyar Olaj- és Gázipari (Mol) Rt.-nél újratervezik a társaság működését, hogy ugyanolyan színvonalon és hatásfokkal működhessen, mint nyugati versenytársai. A leglényegesebb változás egy integrált, egységes informatikai és információs rendszer kialakítása lesz, melynek részleteiről Maximilian Dielacher, a társaság információs szolgáltatások igazgatója nyilatkozott lapunknak.

A Molnak létkérdés, hogy felzárkóztassa szervezeti működését és hatékonyságát a nyugati olajtársaságokéhoz. Ennek előkészítése már tart az egy éve meghatározott új stratégia szerint -- közölte lapunkkal a vállalat illetékes igazgatója. Maximilian Dielacher tájékoztatása szerint alapvető elvárás 2002-ig, hogy évi 100 millió dolláros bevételt érjen el a társaság, ám ehhez a cég teljes működési modelljét át kell alakítani.
Nagyjából ugyanaz a munka folyik most a Molnál, amit a nagy nemzetközi olajcégek a nyolcvanas-kilencvenes években elvégeztek, de amit akkor a térség olajvállalatai nem tettek meg. Noha a lemaradás kétségtelen, a most kezdőknek az az előnye, hogy támaszkodhatnak a versenytársaik akkori tapasztalataira. Ugyanakkor bizonyos területeken nyugati konkurenseivel azonos szinten áll a Mol. Ilyen például az e-business, amelynek olajipari alkalmazását mindenki most kezdi, tanulja. Így a magyar társaság még némi előnyben is van versenytársaihoz képest, hiszen új működési modelljében eleve helyet kapott az elektronikus kereskedelem is.
Az üzleti folyamatok újraszabályozását a folyamatokat már integrált, egységes információs rendszer támogatja -- mondta Maximilian Dielacher --, hiszen a különböző döntési szinteken egyazon kérdésről ugyanazon információknak kell megjelenni.
Az üzleti folyamatok újragondolása nevű programban a Mol tanácsadója a PricewaterhouseCoopers. A program első szakasza -. azaz a folyamatok újratervezése -- novemberben befejeződött. A második szakasz -. vagyis az újratervezett folyamatok és támogatói rendszerek bevezetése -- fő eleme 2001. januárban kezdődik. Ezen belül fontos rész a vevőkapcsolat-kezelés és az elektronikus beszerzés, utóbbitól látványos költségcsökkentést remélnek. A teljes projekt várhatóan 2002 végén zárul. Ezután a leányvállalatok teljes körű integrálására kerül sor -- a Slovnaftéra kicsit később.
Az informatikai igazgató szerint a cégnél olyan változásokat hoz a program, hogy ehhez a dolgozók mentalitásának és gondolkodásmódjának is alapvetően meg kell változnia. E célból egy átfogó változási program indult. Ennek első lépcsője a Mol társasági jövőképének kialakítása, amelynek kidolgozására 220 felső és középvezető személyes egyeztetés útján kapott lehetőséget.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.