BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújult a csepeli HÉV

A fővárosi közlekedés rendbetételéhez (a közutakat is beleértve) 1500 milliárd forintra lenne szükség -- mondta lapunk kérdésére Vajda Pál főpolgármester-helyettes a csepeli HÉV 1996 óta tartó szakaszos felújításának befejezését bejelentő tegnapi tájékoztatón. Az idén 31 milliárdot fordítottak rá.

A város egyik legnagyobb konfliktusa a közlekedés -- hangsúlyozta Vajda Pál. Az egyetlen járható út a közösségi, ezen belül is a kötött pályás közlekedés fejlesztése. Ebbe tartozik a csepeli HÉV felújítása is. Az összességében 2,118 milliárd forintos rekonstrukcióhoz a főváros 1,785 milliárddal, a BKV Rt. 353 millióval járult hozzá.
A felújítást indokolta, hogy 1995-ben már csak lassítva közlekedhetett a HÉV a hét kilométeres szakaszon. A források szűkössége miatt öt éven át tartó, szakaszosan megvalósított rekonstrukció eredményeként a járat menetideje 16-17 percről 13-ra csökkent. A Magyarországon egyedülálló új elektronikus biztosítóberendezésnek köszönhetően pedig a követési idő hét percről hatra mérsékelhető.
Vajda Pál szerint az üzemanyagár emelkedésen kívül a tömegközlekedés fejlesztésének is köszönhető, hogy megfordulni látszik az utasforgalom elmúlt években tapasztalt csökkenő tendenciája. Bár a közösségi közlekedés részaránya az 1994. évi 80-ról 63 százalékra esett vissza, az idén a BKV-utasok száma 4 százalékkal emelkedett. A főpolgármester-helyettes példaként említette a megújult HÉV-vonalat, autóval ugyanis legalább kétszer annyi időt vesz igénybe a Csepel és a Belváros közötti út megtétele. A folyamatos csökkenés megállni látszik, sőt 2000-ben az utasok száma 4 százalékkal nőtt.
Lapunk kérdésére válaszolva Vajda Pál elmondta, hogy a főváros közlekedésének a rendbetételéhez -- beleértve a közutakat is -- 1500 milliárdra lenne szükség. Az idén erre 31 milliárdot fordítottak. A BKV folyó kiadásai és bevételei közötti különbség miatt az amortizációval azonos nagyságú, 10 milliárdos a társaság vesztesége. A főváros az idén a 14,5 milliárdos működési támogatáson kívül 5 milliárddal járult hozzá a BKV eszközparkjának összességében 10 milliárdos megújításához. Ez azonban csak a szinten tartáshoz elegendő. A BKV ez évi nettó menetdíjbevétele elérte a 25 milliárd forintot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.