Az új Shell-stratégia tulajdonképpen folytatása a két évvel ezelőtt meghirdetett csoportszintű tervnek, a fő cél továbbra is a részvényérték maximalizálása. Akkor a több évtizede példátlanul alacsony olajárak indították arra a holland--angol olajtársaságot, hogy csökkentse költségeit. A program előrehaladtával azonban folyamatosan növelték a "tétet". Eredetileg 2,5 milliárd dolláros megtakarítást irányoztak elő 2001-re, ezt azonban az év elején megfejelték 1,5 milliárddal. Mint a Reuters legfrissebb jelentéséből kiderül, most 5 milliárd dollárra emelték ezt az összeget.
A hírügynökségi jelentések szerint a Shell olaj- és gáztermelése az év első kilenc hónapjában 6 és 8 százalékkal növekedett. Az olajtársaságnál arra számítanak, hogy ez a tendencia folytatódik, s a következő öt évben, éves átlagban 5 százalék lesz a növekedés. Csoportszinten 15 százalékos tőkearányos megtérüléssel számolnak, ennek elérését segítheti az északi-tengeri olaj árának 14 dolláros szinten történt stabilizálódása. A Shell tervei ugyanis ezen az árszinten készültek.
A csoportszintű, szigorú takarékossági program elsősorban az úgynevezett upstream tevékenységet, vagyis a kitermelést és feldolgozást érinti, s kevésbbé a downstream üzletágat, vagyis a kereskedelmet. Ilyenformán a kelet-európai régiónak nem volt külön feladata -- mondta korábban a Világgazdaság érdeklődésére Kapitány István, a Shell regionális kereskedelmi igazgatója, a Shell Hungary Rt. elnök-vezérigazgatója. Ezzel együtt 1998-ban saját kezdeményezésre végrehajtottak egy költségcsökkentő programot, amely 20-25 százalékos megtakarítást eredményezett.
A holland--angol olajóriás, amely az 1999-ben elkönyvelt 105 milliárd dolláros árbevételével a Fortune 500-as ranglistán a világ 11, az olajiparban a második legnagyobb vállalat, a külföldi olajcégek közül a legnagyobb piaci részesedéssel bír Közép- és Kelet-Európa üzemanyag-kereskedelmében. A régió 10 országában összesen 560 töltőállomásuk van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.