A HTCC-társaságoknál a múlt évben havonta több százan kérték a telefonállomás leszerelését, és összességében is érezhető volt a beszédforgalom visszaesése -- emelte ki lapunknak adott nyilatkozatában Ole Bertram. Ez késztette a vezetést az eddigi díjgyakorlat teljes átalakítására, a forgalomarányos csomagok alkalmazására. Az új rendszer a csoporthoz tartozó Pápatel, Hungarotel, Rába-Com és a Kelet-Nógrád-Com előfizetői esetében sem a havi-, sem a percdíjakban nem tesz különbséget üzleti és egyéni ügyfelek között.
A csoport koncessziós területein átlagosan 4,4 százalékkal emelkednek a távközlési díjak, de ezen belül a két végletet képviselő rétegnek, az üzleti ügyfeleknek és a legkevesebbet telefonálóknak olcsóbb lesz a használat. A társaság is áttér a másodpercalapú számlázásra, de nem számít fel ezzel összefüggő kapcsolási díjat.
A háromlépcsős díjrendszer első szintjét az üzleti ügyfeleknek és mindazon egyéni előfizetőknek szánják, akik havi beszéd-, illetve adatforgalma meghaladja a 8 ezer forintot. Számításaik szerint ide sorolható a 19 ezer üzletin kívül mintegy 7400 egyéni ügyfél. Az ezt meg nem haladó havi forgalmú előfizetők megtartásáért, illetve a tavaly kilépettek visszaszerzéséért két olcsóbb csomagot is bevezetnek. Az első havidíjában nagyjából a kisfogyasztói szintet jelenti, idesorolják az ügyfelek 47 százalékát, míg a további 40 százalék számára egy szokatlanul olcsó megoldást ajánlanak 1100 forintos havidíjjal és kevesebb mint kétszeres percdíjszorzóval. Az utóbbi két csomag korlátja, hogy ezekről mobil-, illetve emelt díjas szám nem hívható.
A cégcsoportnál két éve indult jelentős pénzügyi és szerkezeti átszervezés idei folyományaként egy vállalatba olvad a négy koncessziós társaság -- emelte ki az elnök-vezérigazgató. Kérdésünkre hozzátette, hogy a híresztelésekkel ellentétben a tulajdonosok nem fontolgatják egyik cég eladását sem, hosszabb távra rendezkedtek be Magyarországon. Az itteni távközlési piac azonban szerinte még komoly hálózatbővítésre szorul, és az előfizetők nem elhanyagolható része csak a jelentősen támogatott díjat képes megfizetni. Ennek alapján úgy látja, hogy a telefonpiac még nem kész a liberalizációra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.