Kerkorian 10 millió részvénytől válik meg, s ez azt jelenti, hogy a DaimlerChrysler harmadik legnagyobb részvényese 2,3 százalékra csökkenti részesedését a társaságban a korábbi 3,3-ról. A legnagyobb részvényes a Deutsche Bank 12,9, a második Kuvait 7 százalékos részesedéssel. Az ügylet részleteiről nem lehet sokat tudni, csak annyit, hogy a Bank of America január 12-én egy meg nem nevezett ügyfél megbízásából 10 millió DaimlerChrysler-részvényt dobott piacra 43,25 eurós áron, ami egy százalékkal több, mint a négyéves mélyponton lévő tőzsdei árfolyam.
A társaság papírjainak értéke legalább a felére csökkent az elmúlt egy évben -- egyes vélemények szerint Európában a DaimlerChrysler szerepelt a leggyengébben tavaly a tőzsdén --, az amerikai társvállalat gyenge szereplése miatt. Nem megy jól az üzlet, kevésbé keresettek az Amerikában korábban oly népszerű Chryslerek -- akár az egyterűek, akár a Jeep terepjárók. Az előzetes számítások szerint a cég a tavalyi év utolsó negyedében 1,25 milliárd dollár veszteséget halmozott fel, s valószínűleg ez még nem a végállomás. Nem csoda hát, hogy az év végére négyéves mélypontra, 42,0 euróra csökkent a DaimlerChrysler részvényeinek árfolyama, megkérdőjelezvén a német Daimler-Benz és az akkor még nyereséges Chrysler 1998-as összeolvadásának jogosságát.
A részvényesek pedig egyre türelmetlenebbek, szeretnék látni befektetésük hasznát, amit a "nagyfőnök", Jürgen Schrempp meg is ígért nekik, mondván: február 26-ára elkészül a Chrysler átszervezésének és nyereségessé tételének programja. Az előzetes értesülések szerint ennek lesznek fájdalmas pontjai: akár 20 ezer álláshely és hat üzem felszámolását is jelentheti. A tervek szerint az irodai alkalmazottaknál 30 ezer helyből 6 ezret, a gyártásban 95 ezerből mintegy 15 ezret szüntetnek meg.
Mindamellett a legfőbb részvényes, a Deutsche Bank AG egyelőre teljes mellszélességgel támogatja a társaságot. Mint Rolf Breuer vezérigazgató a Reuters tudósítójának elmondta, a DaimlerChrysler stratégiája jó, a menedzsment ura a helyzetnek, képes arra, hogy ismét növekedési pályára állítsa a konszernt. Mindamellett a bank idővel el akarja adni a DaimlerChryslerben lévő részesedését -- a mostaninál jóval kedvezőbb áron --, valószínűleg 2002-ben, amikor a német adóreformnak köszönhetően forrásadó megfizetése nélkül adhatja el részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.