A marketingkommunikációnak kevés szerepe volt a korábbi népszámlálásokban; tíz évvel ezelőtt nem kellett nagy hangsúlyt fektetni a lakosság és a szakma megnyerésére, tájékoztatására vagy felkészítésére. Mára megváltozott a társadalmi közeg, és a lakosság együttműködéséért keményen meg kell dolgozni -- fejtette ki Vukovich Gabriella.
A KSH elnökhelyettese a népszámlálást beharangozó kampányról elmondta: az előkalkuláció szerint bekerülési költsége a tervek szerint nem haladhatja meg az összköltség -- körülbelül 10,9 milliárd forint -- 2 százalékát. A közbeszerzési eljárás eredményeként a JDC Communications Kft. koordinálja azokat a cégeket, amelyek a tévés és rádiós spotokat, újsághirdetéseket, szórólapokat, hírleveleket, szakmai ismertetőket készítik. Ezekre a feladatokra szintén pályázat útján választották ki a cégeket, amelyek aztán a KSH-val szerződtek.
A televíziós társaságok átlagosan 80 százalék, a rádiók 60, a lapok pedig 30 százalék hirdetési kedvezményt adtak -- felelte lapunk kérdésére Nyári Julianna. A JDC Communications ügyvezetője szerint minden médium esetében a lehető legnagyobb kedvezményhez jutottak. Így például a Duna Televízió 94, a Kossuth rádió pedig 100 százalék árengedményt nyújtott.
Az országos napilapok közül a Metróban és a Népszabadságban, hetilapok közül a Nők Lapjában és a Szabad Földben tesznek közzé hirdetéseket a jövő héttől. Ezenkívül a megyei napilapokban hirdet a statisztikai hivatal. A nyomtatott sajtótermékek kiválasztásakor a példányszám alapján döntöttünk -- tette hozzá az ügyvezető. A köztereken a BKV és a Volán reklámfelületein kívül óriásplakátokat is igénybe vesznek a kampány során, 4 millió szórólap pedig a háztartásokba jut el.
A JDC partnerei közül a járműreklámok gyártását és kihelyezését végző Europlakát Kft. és a Logoteam Kft., illetve a promóciós rendezvények lebonyolításában részt vevő Danubius Rádió kivételével jórészt kevésbé ismert cégek vettek részt a népszámlálásti projektben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.