Ahogy az már több éve megfigyelhető, az év végi ünnepek alatt ezúttal is jelentősen megugrott a továbbított e-mailek száma -- mondja Pohly Ferenc, a piacot vezető MatávNet Rt. kommunikációs menedzsere. A Matáv internetes megoldásokra szakosodott, mintegy 100 ezer előfizetővel bíró cége december 23-án egy átlagos munkanapnál kétszer nagyobb elektronikus levélforgalmat regisztrált, karácsonykor az átlagos alatt maradt, majd a két ünnep közötti első munkanapon háromszorosra ugrott az e-mailek száma.
A karácsony előtti bevásárlási rohamot is érzékelte a társaság. Jelentős forgalmat bonyolító kezdő oldalának, azaz portáljának nyitólapján több olyan elektronikus kereskedelmi oldalhoz is kínál közvetlen elérést, melyben üzletileg érdekelt. Ilyen például a Fókusz könyváruházzal közös, 50-50 százalékban bitrtokolt Fókuszonline által működtetett virtuális könyvesbolt, melynek forgalma szintén erősen nőtt decemberben. A bevétel nagyságát a társaság egyelőre nem hozza nyilvánosságra. Az igazgató elmondta, a MatávNet várhatóan jövőre is folytatja terjeszkedését a virtuális kereskedelem világában, különböző szakosodott portálokban, áruházakban kíván tulajdonrészt vásárolni.
Az internetes cégekkel szemben az utóbbi időben tanúsított befektetői bizalmatlanság ellenére meglepően jó év végét zártak a nagyobb nyugati virtuális kereskedők. A brit Financial Timesnak nyilatkozó weboldal-működtetők és iparági elemzők az on-line vásárlási kedv egyértelmű erősödéséről számoltak be.
A Boo.com vagy a Clickmango emlékezetes tavalyi elektronikus kereskedelmi kudarca ellenére a jól felépített és az ismert márkák nevével fémjelzett oldalak nagy forgalmat bonyolítottak. A könyvek és lemezek után termékskáláját jelentősen bővítő Amazon.com 1999-ben összesen 20 millió, tavaly 35 millió árucikket adott el világszerte, brit leányvállalata megduplázta forgalmát.
A Tesco internetes oldala a karácsony előtti hetekben naponta átlagosan 60 ezer megrendelést vett fel. A Woolworth áruházláncot meglepte saját angliai on-line értékesítésének sikere, a december 23-tól elkezdett újévi leárazás iránt olyan nagy érdeklődés mutatkozik, hogy a házhoz szállítás határidejét a cég kénytelen volt 3 napról 10-re emelni. A társaság szóvivője szerint különösen az idősebb szörfözők látogatták a weboldalt, és egy-egy vásárlás alkalmával 50-70 fontot költöttek. Ez kiugróan magas érték a hagyományos boltokban átlagosan otthagyott 10 fonthoz képest.
A Jupiter MMXI internetes piackutató felmérése szerint a hagyományos nagy márkanevek közül már sokan nagyobb forgalmat bonyolítanak az interneten, mint a kizárólag világhálón létező kereskedések. A vezető virtuális bevásárlóhelyek közül viszont az Amazonhoz hasonló óriások megtartották pozícióikat. Elemzők szerint a Tescóhoz hasonló cégek előnyben vannak, hiszen össze tudják kapcsolni a hagyományos és az internetes vásárlási megoldásokat.
Az International Data Corporation (IDC) adatai szerint a world wide web használóinak száma tavaly 38 százalékkal, 337,95 millióra emelkedett. Az internetezők tábora az év folyamán összesen mintegy 272 milliárd dollárt költött el elektronikus kereskedésekben, ami duplája az előző évi értéknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.