Tavasszal új modell Európában
Japán vezető kiskocsigyártója, a Suzuki azt tervezi, hogy az egyelőre még a honlapján sem szereplő új modelljének, az Aeriónak európai exportját megkezdi a tavasz folyamán. A Reuters tokiói tudósítása szerint a modell évi 30 ezer darabos exportja főként földrészünkre irányul, ahol a Magyar Suzuki tavaly 49 522 kocsit értékesített. Az egy év alatt 14 ezerrel bővült esztergomi kivitel nagyobb részét, 27 145 autót a március óta piacon lévő Wagon R+ modell jelentette.
A Suzuki abban bízik, hogy új modelljei és a gyengébb jen révén exportja 19 százalékkal, 288 ezer kocsira bővülhet. Tavaly az európai eladások 26 ezer kocsival csökkentek. Az idén 15 ezerrel 72 ezerre akarja növelni észak-amerikai, és 25 ezerrel 97-re európai exportját, emellett erősíteni kívánja hazai pozícióit is.
A Suzuki 2000-ben 40 214 kompakt autót adott el Japánban, idei terve már 60 ezer lenne két új, ötajtós modell -- az Aerio és a General Motorsszal közösen kifejlesztett YGM-1 -- árusításának megkezdésével. Mindkét új kompakt kategóriájú modell nagyobb, mint a Japánban az adórendszer által preferált 660 köbcentis motorral ellátott miniautók.
A Suzuki az idén 574 ezer miniautó hazai eladását tervezi, ugyanannyit, mint tavaly, amikor ebben a piaci szegmensben részesedése 30,6 százalékos volt.
Még fontolgatja az esetleges együttműködést miniautó gyártásában a Nissannal. A Nissan a múlt hónapban bejelentette, hogy a miniautó piaci megjelenésének több lehetőségét vizsgálja, beleértve a Suzukival való együttműködést. Szuzuki Oszamu elmondta, hogy a céghez érkezett ilyen kérés a Nissantól, és a két autógyár tárgyal, konkrét megállapodás azonban még nincs. A Nissan, amely megszenvedi a hazai eladások csökkenését, a miniautók piacán 2002 elején akar megjelenni.


