BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tavasszal új modell Európában

A Suzuki Motor Corp. a tavasszal új modellel jelenik meg Európában. A motorkerékpárok mellett főleg a kisautóiról ismert japán cég növelni kívánja észak-amerikai és európai exportját.

Japán vezető kiskocsigyártója, a Suzuki azt tervezi, hogy az egyelőre még a honlapján sem szereplő új modelljének, az Aeriónak európai exportját megkezdi a tavasz folyamán. A Reuters tokiói tudósítása szerint a modell évi 30 ezer darabos exportja főként földrészünkre irányul, ahol a Magyar Suzuki tavaly 49 522 kocsit értékesített. Az egy év alatt 14 ezerrel bővült esztergomi kivitel nagyobb részét, 27 145 autót a március óta piacon lévő Wagon R+ modell jelentette.
A Suzuki abban bízik, hogy új modelljei és a gyengébb jen révén exportja 19 százalékkal, 288 ezer kocsira bővülhet. Tavaly az európai eladások 26 ezer kocsival csökkentek. Az idén 15 ezerrel 72 ezerre akarja növelni észak-amerikai, és 25 ezerrel 97-re európai exportját, emellett erősíteni kívánja hazai pozícióit is.
A Suzuki 2000-ben 40 214 kompakt autót adott el Japánban, idei terve már 60 ezer lenne két új, ötajtós modell -- az Aerio és a General Motorsszal közösen kifejlesztett YGM-1 -- árusításának megkezdésével. Mindkét új kompakt kategóriájú modell nagyobb, mint a Japánban az adórendszer által preferált 660 köbcentis motorral ellátott miniautók.
A Suzuki az idén 574 ezer miniautó hazai eladását tervezi, ugyanannyit, mint tavaly, amikor ebben a piaci szegmensben részesedése 30,6 százalékos volt.
Még fontolgatja az esetleges együttműködést miniautó gyártásában a Nissannal. A Nissan a múlt hónapban bejelentette, hogy a miniautó piaci megjelenésének több lehetőségét vizsgálja, beleértve a Suzukival való együttműködést. Szuzuki Oszamu elmondta, hogy a céghez érkezett ilyen kérés a Nissantól, és a két autógyár tárgyal, konkrét megállapodás azonban még nincs. A Nissan, amely megszenvedi a hazai eladások csökkenését, a miniautók piacán 2002 elején akar megjelenni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.