A napokban ülésezett az óriásvállalat vezetése, és azon zöld jelzést kapott egyfelől a miniautó-család összeszerelésének felfuttatása, másfelől az ennek nyomán felmerülő motorgyártás bővítése. Ez utóbbival kapcsolatban két helyszín, a német keleti tartományok valamelyike, vagy Magyarország jöhet szóba.
Amint a Reuters Jürgen Hubbertet, a Mercedes személyautók és a Smart márka igazgatóját idézi, a miniautó értékesítése eleinte nem volt sikeres, de tavaly már 102 ezer talált gazdára, ezért döntött úgy a konszern elnöksége, hogy a korábbiaknál nagyobb mennyiséggel rohamozza meg a nemzetközi piacot. A tervek szerint a paletta kibővül egy a Mitsubishivel közösen kifejlesztett "Z-car" nevű modellel, ami a japán márka hollandiai gyárában fog készülni, ugyanakkor egy Smart-roadster piaci bevezetéséről is szó van.
Mint emlékezetes, Magyarország az utóbbi időben ismét több nyugati autóipari beruházás kapcsán merült fel mint lehetséges gyártási helyszín. Korábban felröppent a hír egy Rover-, majd egy BMW-gyár idetelepítéséről, de ez utóbbival kapcsolatban végül is Németország keleti régiója mellett döntött a cég. Ismerve a német munkahely-teremtési törekvéseket, Magyarországnak nincs könnyű dolga, ha el kívánja érni, hogy itt épüljön a motorgyár.
Újabb magyarországi autóipari beruházás lehetősége merült fel Stuttgartban. A Smart miniautó-családot motorokkal ellátó gyár építését tervezi a DaimlerChrysler AG, s a lehetséges helyszínek száma már kettőre szűkült. A konszern elnöksége a későbbiekben dönti el, hogy Kelet-Németországban, vagy Magyarországon létesül-e az új üzem. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.