BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tv-shopok harca Németországban

A Bertelsmann-leány RTL-csoport is beszáll a Németországban felszálló ágba került képernyős árusításba. Március 1-jén kezdi meg adásait az RTL Shop, kiélezve a versenyt az eddig kétszereplős német piacon: a HOT bevásárlóadó 1995-ben indult, a hasonló QVC három évvel ezelőtt, és tavaly 850 millió márka forgalmat regisztráltak. Becslések szerint márkamilliárdos nagyságrendű üzletről van szó.

A teleshopping, avagy képernyős árusítás tulajdonképpen televízió segítségével lebonyolított csomagküldő szolgálat -- vallja a QVC, amely napi 19 órán át árusít, és a maga 20 ezer telefonhívásával még veszteséges volt tavaly, mert új stúdió építésébe fogott. A düsseldorfi vállalkozás jelenleg egy 100 négyzetméteres helyiségből közvetít, óránként 10 árut mutatnak be a melltűtől a palacsintasütőig, a motorháztetőtől a WC-ülőkéig. Van bizsu-, konyha- és univerzális sarok is. Egy moderátor két óra hosszat gerjeszti az érdeklődést; minél névtelenebb, annál jobb. "Nálunk a termékek a sztárok" -- vallják, hírességeket nem is engednek a stúdió közelébe.
A HOT-ra napi 30 ezer hívás érkezett, nyereséget könyvelt el tavaly. Az RTL színre lépésének hírére gyorsan együttműködési megállapodást kötött a PRO 7-Sat 1-gyel, melynek értelmében a Kirch-féle Sat 1-en és a Kabel 1-en hétfőtől péntekig naponta kétszer "szórakoztató árubemutatót" tartanak, amit a szakzsargon "infomercialnak" nevez az információ és a kommerciális összevonásával. A HOT az amerikai Home Shopping Networks és a német Quelle csomagküldő áruház vegyes vállalkozásaként jött létre.
Az RTL azzal a céllal szállt be a képernyős árusítás piacába, hogy megszerezze a második helyet, és 2003-ban már ne legyen ezen vesztesége. A programberuházás a Handelsblatt becslése szerint verhetetlenül olcsó. Nem a nézettség, hanem a forgalom számít. Az RTL Shop márciusi kezdését előkészítendő a "nagy" RTL már ezen a héten megkezdte a beetetést a Voxon, az RTL II-n és egy csoporton kívüli adón is: hétfő óta délelőttönként naponta 8 és 9 óra között árubemutatókat tartanak.
Amerikai felmérések szerint a leendő kuncsaft általában 50 órán át nézi a kínálatot, mielőtt először rászánná magát, hogy vásároljon. A vevők 80 százaléka nő, 55 százaléka pedig 50 éven felüli, mindkét nemből. Az RTL ugyanakkor megkísérli, hogy a hagyományos nézői közé tartozó, 14--49 közötti korosztályt is megnyerje az új vállalkozásnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.