BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tv-shopok harca Németországban

A Bertelsmann-leány RTL-csoport is beszáll a Németországban felszálló ágba került képernyős árusításba. Március 1-jén kezdi meg adásait az RTL Shop, kiélezve a versenyt az eddig kétszereplős német piacon: a HOT bevásárlóadó 1995-ben indult, a hasonló QVC három évvel ezelőtt, és tavaly 850 millió márka forgalmat regisztráltak. Becslések szerint márkamilliárdos nagyságrendű üzletről van szó.

A teleshopping, avagy képernyős árusítás tulajdonképpen televízió segítségével lebonyolított csomagküldő szolgálat -- vallja a QVC, amely napi 19 órán át árusít, és a maga 20 ezer telefonhívásával még veszteséges volt tavaly, mert új stúdió építésébe fogott. A düsseldorfi vállalkozás jelenleg egy 100 négyzetméteres helyiségből közvetít, óránként 10 árut mutatnak be a melltűtől a palacsintasütőig, a motorháztetőtől a WC-ülőkéig. Van bizsu-, konyha- és univerzális sarok is. Egy moderátor két óra hosszat gerjeszti az érdeklődést; minél névtelenebb, annál jobb. "Nálunk a termékek a sztárok" -- vallják, hírességeket nem is engednek a stúdió közelébe.
A HOT-ra napi 30 ezer hívás érkezett, nyereséget könyvelt el tavaly. Az RTL színre lépésének hírére gyorsan együttműködési megállapodást kötött a PRO 7-Sat 1-gyel, melynek értelmében a Kirch-féle Sat 1-en és a Kabel 1-en hétfőtől péntekig naponta kétszer "szórakoztató árubemutatót" tartanak, amit a szakzsargon "infomercialnak" nevez az információ és a kommerciális összevonásával. A HOT az amerikai Home Shopping Networks és a német Quelle csomagküldő áruház vegyes vállalkozásaként jött létre.
Az RTL azzal a céllal szállt be a képernyős árusítás piacába, hogy megszerezze a második helyet, és 2003-ban már ne legyen ezen vesztesége. A programberuházás a Handelsblatt becslése szerint verhetetlenül olcsó. Nem a nézettség, hanem a forgalom számít. Az RTL Shop márciusi kezdését előkészítendő a "nagy" RTL már ezen a héten megkezdte a beetetést a Voxon, az RTL II-n és egy csoporton kívüli adón is: hétfő óta délelőttönként naponta 8 és 9 óra között árubemutatókat tartanak.
Amerikai felmérések szerint a leendő kuncsaft általában 50 órán át nézi a kínálatot, mielőtt először rászánná magát, hogy vásároljon. A vevők 80 százaléka nő, 55 százaléka pedig 50 éven felüli, mindkét nemből. Az RTL ugyanakkor megkísérli, hogy a hagyományos nézői közé tartozó, 14--49 közötti korosztályt is megnyerje az új vállalkozásnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.