Amíg Szlovéniában 6 Hervis sportáruház van, addig Magyarországon négy éve csupán az Europark bevásárlóközpontban van jelen, mintegy 2 ezer négyzetméteren. A 35 éve alakult Hervis a Spar Austria 100 százalékos leányvállalata, így a Hervis Sport és Divatkereskedelmi Kft. az elmúlt év végéig a Spar Magyarországhoz tartozott. A 96 Spar-, 15 Interspar- egységet üzemeltető, s tavaly 4,7 milliárd schillinges bevételt elért cég azonban jószerével csak az élelmiszer-kereskedelmi hálózatának bővítésére koncentrált, így a Hervis -- amelynek Magyarországon még nincs hozzá hasonló nagyságrendű versenytársa -- eddig nem terjeszkedett.
A Mammut szeptember végén nyíló új szárnyában azonban nettó 1900 négyzetméteres új Hervis-egység lesz, egy év múlva pedig háromtagúra bővül a hálózat az Örs vezér téri Árkád üzletközpontban létesülő hasonló nagyságú sportártuházzal.
"Azért összpontosítunk Budapestre, mert a főváros és vonzáskörzetének 3 milliós lakossága a vásárlóerő tekintetében az országos átlagot jó 60 százalékkal haladja meg" -- mondta lapunknak Hoffmann Péter, a Hervis Kft. ügyvezető igazgatója.
Az 1999-es 1,56 milliárd után tavaly valamivel 1,6 milliárd forint fölötti árbevételt elért társaság árubeszerzése nem változik gyökeresen azáltal, hogy január eleje óta a Hervis Austriához tartozik, hiszen sok sportszergyártónak már van kizárólagos képviselete Magyarországon. Ám minél több cikknél igyekszik támaszkodni az anyacég készletére is. Ez a fogyasztói árakra is jó hatással lenne, mert vannak olyan sílécek és kötések, amelyek nálunk 20-25 százalékkal is többe kerülnek, mint Ausztriában. A szerencsétlen helyzetet az okozza, hogy a gyártók a viszonylag kis vásárlóerejű, tehát kis forgalmú magyar piacon lévő képviseleteiknek eleve drágábban szállítanak, ráadásul ezek árrése is megjelenik a fogyasztói árakban.
A Hervis átlagosan 500 milliós árukészlettel dolgozik.