Az elmúlt évi 200 millió forinttal szemben az idén 250 milliót biztosít a fővárosi önkormányzat a Budapesti Turisztikai Hivatalnak -- jelentette be Schiffer János főpolgármester-helyettes a BTH idei szakmai tevékenységét ismertető tegnapi prezentáción.
Ezenkívül a saját bevételek növekedésére is számítanak. Míg tavaly 240 millió forintot tett ki a hivatal bevétele, ezt a számot az idén 310 millióra kívánják emelni. A nyereséget a marketingtevékenység javítására fordítják -- mondta Fekete László, a hivatal igazgatója.
A gyakran hiányos és egymástól függetlenül begyűjtött információk helyett könnyen használható, átlátható, egységes információs rendszert kell kiépíteni -- tette hozzá. Nemcsak az előre meghirdetett programok népszerűsítése a fontos, hanem egy olyan imázst kell kialakítani, hogy a turisták bármelyik hónapban szívesen jöjjenek Budapestre, hiszen mindig találnak számukra megfelelő programot.
Mint elhangzott, kedvező tendencia, hogy az utóbbi időben ismét nő az érdeklődés a négy-öt napos városlátogatások iránt. A Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma tavaly 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ez két és félszer fölülmúlta az országos növekedési ütemet.
A BTH által négy évvel ezelőtt bevezetett Budapest kártyából 2000-ben közel 40 százalékkal több fogyott, mint az előző évben. A kártyát tavaly 66 ezer turista választotta "idegenvezetőjéül". Az idén lépéseket tesznek annak érdekében, hogy megnöveljék az eladott kártyák számát.
A hivatal ez évben növelni kívánja a fővárosban a nevezetességekre felhívó információs táblákat számát.