Az Urbis privatizálása lesz az egyik első lépése a Nastase-kabinet által meghirdetett nagyprivatizálásnak. Ennek sikerétől is függ a folyamat folytatása, hogy a kormány el tudja-e fogadtatni a nagyszabású programot.
A cég elődjét 1989 előtt Iremoasnak nevezték. A bukaresti vállalat 25 évig a szocialista lakásépítési program keretében gyártott a panelházakhoz elavult, igencsak légszennyező technikával öntöttvas fürdőkádat és vas hősugárzót. "Tervezett veszteséggel" működött, 3500 főnyi alkalmazottja jól képzett, de létszámukat mesterségesen felduzzasztották.
A hat üzem terméke a rendszerváltás után felelslegessé vált részben a lakásépítési program leállása, részben a gyár elavult technológiája miatt. Az 1992-es vezetés ezért hat profittermelő központra osztotta a vállalatot. Hamar kiderült, hogy a veszteséges kád- és radiátorgyártó részlegeket be kell zárni. A többi részleg fém ajtó- és ablaktartozékokat, más termékeket gyártott.
A részlegenkénti tőkebevonás során az önálló gyárak külföldi tőkével vegyes vállalatokat hoztak létre, vagy csarnokaikat kiárusították. Az egyik épületet a Coca-Cola cég vásárolta meg, más részlegekhez német és svéd cégek társultak be.
Időközben az Urbis áttért a korszerűbb fürdőszoba-felszerelések gyártására.
Az Urbisnál maradt csaknem 70 százaléknyi részvénycsomagot szeretné eladni az állami vagyonkezelő. Nem is számít túl rossz üzletnek a papírok megvásárlása, hiszen az elmúlt tíz évben új technológiákba 35 milliárd lejt ruházott be a cég (egy dollár 27 ezer lej), s gyártmányaik ma már világszínvonalúak. A vállalat saját áramfejlesztő központtal, víz-, gázhálózattal rendelkezik. A román piacon fürdőszoba- és konyhafelszerelései 60 százalékát adja. Létszáma 760 fő. Viszont az anyacégről levált vállalkozások ugyannyi dolgozót foglalkoztatnak, mint 11 éve.
Tavaly az Urbis bevételének jelentős része csaptelepeladásból származott. Üzleti forgalma meghaladta a 127 milliárd lejt, az idén körülbelül 160 milliárd lejt vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.