Teljes egészében orosz fejlesztésű az a nagy sebességű vasút, amely Moszkvát és Szentpétervárt köti majd össze augusztustól. A ma közel ötórás utat 3 óra 40 perc alatt teszi majd meg. Alekszandr Misarin orosz közlekedési miniszterhelyettes szerint az új vasút révén erősödhet a két város kapcsolata. A beruházással kapcsolatos kutatásokra 25 millió, az infrastruktúrára és más fejlesztésekre 300 millió dollárt költött Oroszország, amely a vágányok bizonyos alkotórészeit Japánból vásárolja.
A minisztérium a spanyol Talgóval, a kanadai Bombardier-vel és a német Siemensszel kezdett tárgyalásokat a nagy sebességű vonatok közös fejlesztéséről.
A Szokol nevű vonat kezdetben napi egy alkalommal teszi meg az utat oda-vissza a két város között. A járatok számának esetleges növelését, vagy a vonal más városok felé való kibővítését a kereslet határozza majd meg.
A minisztériumban e téren óvatosak, hiszen Oroszországban a kilencvenes évek közepén már dollármilliókat vonzott a RAO High Speed Rail társaság, amely ráadásul sokkal ambiciózusabb tervekkel indult, mint a Szokol. Ám nem lett belőle semmi, legfeljebb, hogy az rt. azóta is 36 millió dollárral adósa a kötvények tulajdonosainak.
A Szokol várhatóan versenyt támaszt a helyi légi közlekedésnek, miután a repülőnél sokkal kényelmesebb lesz, és fele annyiba sem fog kerülni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.