BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiélezett verseny a fiatal nézőkért

Erotikus műsoraival küzd a nézők kegyeiért a tavaly ringbe szállt Viasat 3, a közel négy éve működő Z+ pedig bulik rendezésével épít márkanevet. A Minimax elsősorban európai gyártású animációs filmek vetítésével méreti meg magát a piacon. A magyar éterben az elmúlt években indult, műsoraikkal elsősorban a fiatal korosztályokat célzó kereskedelmi csatornáknál a számviteli nyereség a harmadik-negyedik adásévtől jelentkezik.

Jövőre tervezik a nullszaldó elérését a közel négy éve indult Z+ televíziónál. A 100 százalékosan a német Vivához tartozó, 24 órás kereskedelmi tévé célcsoportja a 15--30 év közötti városi lakosság. Tematikus csatornánk egyik sajátossága, hogy a főműsoridő délután kettőtől este nyolcig tart -- válaszolta a Világgazdaság kérdésére Varga Gizella kereskedelmi igazgató. Minden műsorunk saját gyártású, a Viva pedig egyre inkább ellát majd minket külföldi sztárokkal készült interjúkkal, illetve koncertbejátszásokkal -- tette hozzá.
Az öt video jockeyt és mintegy 60 munkatársat foglalkoztató Z+ országos lefedettsége 35 százalék, a kábelezett háztartásokban pedig jóformán mindenhol fogható. Varga szerint a folyamatos kommunikációnak, különböző események -- mint például a Bálint-napi vagy a tanévzáró bulik -- megrendezésének köszönhetően sikerült stabil márkanevet építeni, amely már "többet jelent, mint egy csatorna".
A csatornát néző fiatalokra jellemző, hogy -- az AGB adatai szerint -- naponta átlagosan 42 percet nézik a Z+ tévét. Nézőink nem hagyják ki a reklámblokkokat sem, elsősorban rövidségük miatt, illetve mert számukra érdekes hirdetésekről van szó -- hívta fel a figyelmet a magas affinitási indexére a kereskedelmi igazgató.
A földi sugárzás révén több százezer budapesti és főváros környéki háztartásban fogható a 24 órás Viasat 3. Jelenleg 45 százalékos az országos lefedettségük, ezen belül 1,2 millió háztartásba jutnak el kábelen. A svéd MTG-csoporthoz tartozó csatorna két saját produkciót készít; a hetente jelentkező erotikus magazint, valamint a naponta háromszor látható, 15 perces, sztárokról szóló hírműsort.
Célunk, hogy a 18--39 év közötti, aktív városi tévénézők számára olyan alternatív programokat nyújtsunk, amelyeket biztos, hogy más csatornán nem láthatnak. Ilyen például a Magyarországon nemrég debütált, de a tengerentúlon már nagy sikerrel levetített Túlélő (Survivor) című műsorunk, amelyben tizenhat hajótörött a túlélésért és az egymillió dolláros fődíjért küzd egy lakatlan szigeten -- mondta Farkas Annamária pr-igazgató. A most folyó kampány nagy súlyt helyez erre a műsorra, amelynek révén a csatorna neve ismertebbé válhat. Így a kábeles háztartásokba eljuttatott szórólapokkal is reklámozunk -- tette hozzá. Az üzleti tervünk az, hogy középtávon 10 százalékos piaci részesedést érjünk el 75 százalékos lefedettség mellett -- mondta a Világgazdaságnak Feledi György marketingigazgató. A csatorna kereskedelmi részesedése ebben a pillanatban 1,8 százalékos, nézői pedig naponta átlagosan 32 percet töltenek a Viasat 3 képernyője előtt.
Számviteli nyereség általában a harmadik-negyedik adásévtől jelentkezik, ám gyermekcsatorna esetében e mutatók valamivel szerényebbek, mivel a reklámértékesítési potenciál is kisebb. Az operatív cash-flow szempontjából azonban már az idén pozitív a mérlegünk -- magyarázta Németh Zoltán, a Minimax pénzügyi igazgatója. A napi 14 órában (reggel 6 és este 8 között) elsősorban európai gyártású, erőszakmentes és főleg mulatságos animációs filmeket sugárzó csatorna tervei közt szerepel egyebek közt az, hogy Romániában önálló adást indít. Főműsoridejük hétköznap délután fél 5 és este 8 közé esik, ez hét végén délelőttre, kora délutánra tevődik át. Célcsoportjuk, a 4--14 éves korosztály átlagosan naponta 93 percet nézi a 30,6 százalékos országos lefedettségű Minimaxot. A gyerekek szülei, nagyszülei is sok esetben gyarapítják a csatorna nézőtáborát -- fűzte hozzá Radóczy Katalin programigazgató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.