Jövőre tervezik a nullszaldó elérését a közel négy éve indult Z+ televíziónál. A 100 százalékosan a német Vivához tartozó, 24 órás kereskedelmi tévé célcsoportja a 15--30 év közötti városi lakosság. Tematikus csatornánk egyik sajátossága, hogy a főműsoridő délután kettőtől este nyolcig tart -- válaszolta a Világgazdaság kérdésére Varga Gizella kereskedelmi igazgató. Minden műsorunk saját gyártású, a Viva pedig egyre inkább ellát majd minket külföldi sztárokkal készült interjúkkal, illetve koncertbejátszásokkal -- tette hozzá.
Az öt video jockeyt és mintegy 60 munkatársat foglalkoztató Z+ országos lefedettsége 35 százalék, a kábelezett háztartásokban pedig jóformán mindenhol fogható. Varga szerint a folyamatos kommunikációnak, különböző események -- mint például a Bálint-napi vagy a tanévzáró bulik -- megrendezésének köszönhetően sikerült stabil márkanevet építeni, amely már "többet jelent, mint egy csatorna".
A csatornát néző fiatalokra jellemző, hogy -- az AGB adatai szerint -- naponta átlagosan 42 percet nézik a Z+ tévét. Nézőink nem hagyják ki a reklámblokkokat sem, elsősorban rövidségük miatt, illetve mert számukra érdekes hirdetésekről van szó -- hívta fel a figyelmet a magas affinitási indexére a kereskedelmi igazgató.
A földi sugárzás révén több százezer budapesti és főváros környéki háztartásban fogható a 24 órás Viasat 3. Jelenleg 45 százalékos az országos lefedettségük, ezen belül 1,2 millió háztartásba jutnak el kábelen. A svéd MTG-csoporthoz tartozó csatorna két saját produkciót készít; a hetente jelentkező erotikus magazint, valamint a naponta háromszor látható, 15 perces, sztárokról szóló hírműsort.
Célunk, hogy a 18--39 év közötti, aktív városi tévénézők számára olyan alternatív programokat nyújtsunk, amelyeket biztos, hogy más csatornán nem láthatnak. Ilyen például a Magyarországon nemrég debütált, de a tengerentúlon már nagy sikerrel levetített Túlélő (Survivor) című műsorunk, amelyben tizenhat hajótörött a túlélésért és az egymillió dolláros fődíjért küzd egy lakatlan szigeten -- mondta Farkas Annamária pr-igazgató. A most folyó kampány nagy súlyt helyez erre a műsorra, amelynek révén a csatorna neve ismertebbé válhat. Így a kábeles háztartásokba eljuttatott szórólapokkal is reklámozunk -- tette hozzá. Az üzleti tervünk az, hogy középtávon 10 százalékos piaci részesedést érjünk el 75 százalékos lefedettség mellett -- mondta a Világgazdaságnak Feledi György marketingigazgató. A csatorna kereskedelmi részesedése ebben a pillanatban 1,8 százalékos, nézői pedig naponta átlagosan 32 percet töltenek a Viasat 3 képernyője előtt.
Számviteli nyereség általában a harmadik-negyedik adásévtől jelentkezik, ám gyermekcsatorna esetében e mutatók valamivel szerényebbek, mivel a reklámértékesítési potenciál is kisebb. Az operatív cash-flow szempontjából azonban már az idén pozitív a mérlegünk -- magyarázta Németh Zoltán, a Minimax pénzügyi igazgatója. A napi 14 órában (reggel 6 és este 8 között) elsősorban európai gyártású, erőszakmentes és főleg mulatságos animációs filmeket sugárzó csatorna tervei közt szerepel egyebek közt az, hogy Romániában önálló adást indít. Főműsoridejük hétköznap délután fél 5 és este 8 közé esik, ez hét végén délelőttre, kora délutánra tevődik át. Célcsoportjuk, a 4--14 éves korosztály átlagosan naponta 93 percet nézi a 30,6 százalékos országos lefedettségű Minimaxot. A gyerekek szülei, nagyszülei is sok esetben gyarapítják a csatorna nézőtáborát -- fűzte hozzá Radóczy Katalin programigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.