Tóth László mind a kilencezer embernek munkát ígért, bár mint mondta, változásokra kell felkészülni. A cég állapotáról szólva Tóth kifejtette: az idén 3,3 milliárd forintos negatív eredménnyel és 180 milliárd forintos bevétellel számolnak. Az acéltermelés volumene 1,5 millió tonna körül várható. Az egyik legfontosabb feladatként említette a nyolcmilliárd forintos tőkehiány pótlását.
"Állami beavatkozásról szó sem lehet, mivel ez ellentétes az európai uniós gyakorlattal. Válaszként akár egy teljes bojkott sem lenne kizárható, ami megbénítaná a céget" -- fűzte hozzá. Lapunk kérdésére azonban nem zárta ki, hogy bankokon -- akár államin -- keresztül jussanak forrásokhoz.
Ennek azonban komoly korlátai vannak, ugyanis a cég 42 milliárdos adóssága így is 12 milliárddal nagyobb a kívánatosnál. Ebből az összegből ráadásul 36 milliárd rövid lejáratú hitel, amit az idén törleszteni kell. E mellett a folyamatos működés biztosításához további hitelek felvételére szükség van.
A távlati tervekről szólva a vezérigazgató kifejtette: a korábban tervezett 600 millió dolláros külföldi tőke bevonásának nincs realitása. Így az egyébként elkerülhetetlen technológiai korszerűsítést "házon belül" oldják meg, az 1200 fős mérnökgárda kreativitására támaszkodva.
Arról, hogy mindezt pontosan milyen forrásból tervezik megvalósítani, Tóth annyit mondott: ez a tulajdonosok döntésén múlik, ő azt támogatja, hogy többek között hazai nagybefektetők vásárolják meg a Dunaferr részvényeit.
A bizottság egyik tagja ezzel kapcsolatban a Danone példáját említve arra hívta fel a figyelmet: meg kell akadályozni, hogy egy nyugati nagybefektető újra csak piacot vásároljon, figyelmen kívül hagyva a hazai ipar érdekeit.
Nem terveznek elbocsátást a Dunaferrnél -- jelentették be tegnap Dunaújvárosban az Országgyűlés gazdasági bizottságának kihelyezett ülése után. Tóth László vezérigazgató közölte: elkészült és hamarosan a tulajdonosok elé kerül a társaság talpra állítását szolgáló javaslat. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.