BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sajtkrémből tripláz a Pannontej

Háromszorosára növeli a tégelyes sajtkrémek gyártását a Pannontej Rt., amely várhatóan az idén is egymaga tölti ki az Egyesült Államokba irányuló magyar sajtexport kvótáját -. mondta a Világgazdaság érdeklődésére Besenyei Ferenc vezérigazgató. A zalaegerszegi cég tavalyi árbevétele elérte a 12,6 milliárd forintot, erre az évre 13,5 milliárdot tervez.

A néhány éve kizárólag sajtok gyártására szakosodott Pannontej Rt. az elmúlt esztendőben tovább növelte termelését. Egy év alatt 12 ezer tonna sajtot értékesített belföldön, ami a hazai 50 ezer tonnás fogyasztás több mint 20 százaléka. Besenyei Ferenc elmondta: cégük évi mintegy 110-120 millió liter tejből több mint 40-féle sajtot készít. Legsikeresebb termékük továbbra is a Pannónia sajt, amelyből tavaly 30 százalékkal többet, mintegy 2000 tonnát adtak el belföldön, termelését az idén újabb öt százalékkal növelik.
A Pannónia sajt külföldön is egyre keresettebb, tavaly a cég exportjának már csaknem 90 százalékát tette ki. Az exportáru felét az USA-ba, a többit az uniós országokba, döntően a sajtnagyhatalomnak számító Franciaországba szállították.
A vezérigazgató a napokban ékezett haza az Egyesült Államokból, ahol a további szállításokról tárgyalt a három legnagyobb vevővel. A következő években is ezek fogadják a kvóta alapján szállítható mintegy 800 tonnányi magyar sajt döntő hányadát, amelyet több éve a Pannontej Rt. tölt ki. Külföldön keresett a Medve sajt is, ez tavaly a cég kivitelének 10-12 százalékát tette ki, erre a termékre a déli és keleti szomszédaink a vevők.
A múlt év végén rendezett Foodapesten mutatták be a tégelyes Karaván sajtkrémet, amelynek gyártását már decemberben alig győzték. Ezért döntöttek úgy, hogy az egy műszakban 8 ezer tégely sajtkrémet gyártó gép mellé egy újabb 20 ezer darabot előállító gépsort is beállítanak.
Az idén jelentős lépésre szánták el magukat a francia Bograin-csoport másik magyarországi cégével, a Veszprémtej Rt.-vel közösen. A két cég a közelmúltban közös értékesítési csoportot hozott létre a vendéglátó, illetve a közétkeztető vállalatok kiszolgálására. Céljuk a hazai sajtkultúra növelése. A hazai fejenkénti 5-6 kilogrammos sajtfogyasztás alaposan elmarad a nyugat-európai 16 kilós átlagtól, nem szólva a németek, franciák és a görögök 23-24 kilós fogyasztásától.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.