A Laura Ashley 1997 óta első ízben könyvelhetett el nyereséget tavaly, a jó eredményeknek köszönhetően 5,6 százalékkal, 23,5 pennyre nőtt a társaság részvényeinek árfolyama Londonban. A tarkabarka, virágos kelméiről híres áruházi láncolat adózás előtti nyeresége 10,2 millió font sterling volt 2000-ben az egy évvel korábbi 4,1 milliós veszteséget követően, miközben a forgalom 247,3 millióról 259,1 millióra emelkedett.
Biztatóak a távolabbi kilátások is, az idei év első kilenc hetében 14 százalékkal volt több az árbevétel, mint egy esztendővel korábban.
Piaci elemzők szerint egyértelműen meghozta a gyümölcsét az elmúlt néhány év küszködése, a kínálat megújítása, a boltok átalakítása, a költségcsökkentő lépések. Jim Bellingham pénzügyi igazgató újságíróknak elmondta, hogy a növekedés motorja a bútorértékesítés volt -- itt az árbevétel 20 százalékkal bővült --, de sokat javított az eredményeken a vállalati szervezet karcsúsítása is.
A Laura Ashley, amelynek 40 százaléka a Malayan United Industries Bhd. tulajdonában van, a jövőben változatlanul nagy hangsúlyt helyez a saját kollekciók értékesítésére. Fontosnak tartják az európai terjeszkedést, terveik szerint hat új boltot nyitnak Németországban a meglévő 17 mellé. Ugyanakkor bezárják az adminisztratív egységeket Európában, s ezzel évente további egymillió fontot tudnak megtakarítani.