Aki kedvenc focicsapatával akar pénzt keresni, jobban teszi, ha a brókerek helyett a bukmékereket keresi fel -- mondják a piaci elemzők a Bayern küszöbönálló tőzsdei megjelenését illetően. Brit befektetési szakemberek szerint a "focipapírokat" elsősorban a szurkolóknak találták ki, valamirevaló pénzember nem helyezi a tőkéjét olyan szektorba, ahol folyamatosan emelkednek a kiadások, ám korlátozottak a bevételi lehetőségek. Az első osztályú focistákért, de a többi játékosnak is horribilis összegeket kell fizetni, ami a nyereség rovására mehet.
Ismeretes, hogy az egyes klubok bevételei három forrásból jönnek össze: egyharmad a jegyértékesítésből, egyharmad a televíziós jogdíjakból, a fennmaradó rész szponzorálásból, illetve a különböző ajándéktárgyak értékesítéséből. A bevételek növekedésének többek között az szab határt, hogy Európában kevés olyan klub van, amely nemzetközi (el)ismertségnek örvend, így nem tudnak az igazán vonzó piacokon, Ázsiában és az USA-ban "labdába rúgni". Ugyanez érvényes a különböző ajándéktárgyakra is, hiszen a Real Madridon és a Manchester Uniteden kívül kevés klub tudja eladni ezeket a tárgyakat az európai határokon túl. S a televíziós jogdíjakból sem lehet nagy pénzre számítani. Igaz, a jogdíjak megugrottak azt követően, hogy az angol Premier Liga 1,1 milliárd dollárt kap a British Sky Broadcasting cégtől, kérdés azonban, hogy a három évre szóló megállapodás lejárta után is ekkora, vagy ennél nagyobb összeget kapnak-e.
A lehetséges befektetők számára további szempont, hogy a nyerés önmagában nem elegendő arra, hogy egy klub tartósan nyereséget termeljen, illetve felfelé srófolja a részvények árfolyamát. Szakmai körökben emlékeztetnek arra, hogy egy klub gyakorlatilag két dolgot tart szem előtt: megnyerni a meccset és nyereségesen vinni a boltot. Ez a két cél azonban többnyire ellentmond egymásnak: annál nagyobb a győzelem esélye, minél többet költenek a játékosokra, ez viszont felemésztheti a nyereséget. De végtére is a szurkolókat nem a pénzügyi eredmények érdeklik, hanem az, hogy nyer-e a csapat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.