Hatodik alkalommal jelent meg a Kreatív szakfolyóirat stábjának gondozásában a hazai reklámtermés előző évét bemutató kötet. A közel 350 oldalas Nagy kreatív könyv egyik legnagyobb érdeme, hogy több mint fél évtized alatt úgymond "intézményesült" -- ha nem volna, hiányozna. Akkor is, ha az általa festett kép ugyan a kiadvány konstrukciójából adódóan most sem teljes, viszont árnyalt, legalábbis gazdag árnyalatokban. Ellentétben például a megkérdőjelezhetetlen nemzetközi szakmai tekintélynek örvendő Graphis évkönyv összeállításaival, ebben az albumban az szerepel, aki akar, azzal, amivel jónak látja. Zsűri nincs, a bemutatkozás ábécérendben történik, az egy oldalpárt 190 ezer forintért megvásárló cégek anyagait sem szakmai, sem esztétikai szempontból nem válogatják. (Annak, aki a magyar alkalmazott grafika, közelebbről a reklámalkotás aktuális állásáról kívánna tájékozódni a Nagy kreatív könyvből, ezt azért nem árt tudnia.) A kötet a megjelenítés mechanikus jellege ellenére most is, mint eddig mindig, érdekes. Sőt, éppen ezért az. Hiszen a piacon munkálkodó társaságok, stúdiók reprezentációs igénye is kirajzol egyfajta irányt, jelez piaci elmozdulásokat. Figyelemre méltó például, hogy az albummá szerkesztett hirdetések mögött az index tanúsága szerint közel kétezer megrendelő áll. Ahogyan az is, hogy jól érzékelhetően előretörtek a webdesign-vállalkozások: a közel 70 reklám-, 12 kreatív ügynökség és mindössze öt designstúdió mellett a fejlődő területről 19 társaság érezte fontosnak, hogy e formában is dokumentálja tavalyi teljesítményét. Kiadó: Geomédia Rt., fogyasztói ár: 7200 forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.