BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hétfejűből háromlábú médiabirodalom lesz

A tőzsdére készülő Bertelsmann AG szervezeti átalakítása (VG, 2001. június 7., 14. oldal) a költségek jelentékeny megnyirbálásával is jár. A német sajtóbirodalom vezérigazgatója, Thomas Middelhoff a CNN tudósítása szerint a cégcsoport minden részlegétől a forgalomhoz képest 10 százalékos profitot vár az elkövetkezendő három évben.

A Bertelsmann Music Group (BMG) 2000--2001-es üzleti évét a Handelsblatt kérdésére lakonikusan "rossznak" minősítő cégvezető, Rolf Schmidt-Holtz szerint a BMG egyelőre aligha tudja teljesíteni a normát, mivel még a következő üzleti évben is mérsékelt eredményre számíthatnak. Ennek ellenére a BMG előkelő helyen szerepel a holding megőrzendő és fejlesztendő egységeinek sorában (lásd ábránkat is). Kérdéses viszont az évi 200 millió márkás veszteséget produkáló internetes kereső, a Lycos Europe jövője. Az on-line üzletág költségvetését Middelhoff 2003-ig összesen mintegy 800 millió márkával tervezi megkurtítani. A Spiegel hetilap értesülése szerint a megtakarítás egyik forrása az átszervezés: az internetes kereskedelemmel foglalkozó BOL a BAG könyvklubjával és a Napster integrálásával bővülő zenemű-kereskedelmi üzletággal közös egységbe kerül. Ha Middelhoffnak minden, a közelmúltban nyilvánosságra került terve valóra válik, a korábban "hétfejű" (VG, 2001. március 28., 9. oldal) holding a fizika törvényei szerint a legstabilabb, hárompontos alátámasztásra építi tőzsdei jövőjét. A tevékenység eddigi, az egyes leányvállalatok profilját követő felosztásának helyébe a funkcionális csoportosítás lép. Eszerint "tartalomszolgáltatás" címszó alatt együtt menedzselik majd a BMG zeneműkiadót, a sikeres Random House könyvkiadót, a Grune + Jahr lapkiadót, az RTL televíziót (amelyben a BAG a jelenlegi 60 százalékosnál nagyobb főtulajdonosi részesedésre törekszik) és a Spiegel szerint nemzetközi viszonylatban szerény jelentőségű szakkiadói tevékenységet. Önálló csoportot alkotnak majd a nyomtatással és egyéb szolgáltatással foglalkozó üzletágak, végül pedig a közvetlen fogyasztói kapcsolatokat fenntartó részlegeket (így a könyvklubot, az on-line kereskedelmet, a zeneklubokat és a térítéses letöltést kínáló Napstert) szeretnék összehozni egy külön "esernyő" alatt.
A BAG átalakításának most kezdődött folyamatáról részletesen tudósító Spiegel szerint a tervek végrehajtásához azonban előbb inkasszálni kell: A Mediaways eladásából már befolyt 3 milliárd márka. Az AOL Europe 50 százalékának eladása összesen 15 milliárd márkával kecsegtet, amelyből az utólagos tárgyalások eredményeképp 4 milliárd még a folyó gazdasági évben esedékessé válik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.