Az amerikai kormányzat döntését követően a szövetségi légügyi hivatal (FAA) tíz év alatt tervezi megvalósítani a fejlesztéseket. A 11,5 milliárd dolláros csomag három fő területre bontható. Magában foglalja a jelenlegi földi radarrendszerek műholdalapú navigációs irányítással való fokozatos felváltását, az így megvalósuló megbízhatóbb, több és pontosabb információt szolgáltatni képes hálózatokban pedig új repülési szektorok, új útvonalak nyílhatnak, ami sokban megkönnyíti a légiirányítók feladatát vihar esetén.
A koncepció harmadik eleme pedig a repülőterek infrastrukturális fejlesztését és új kifutópályák építését irányozza elő, miközben a pontosabb irányítás révén a repülőgépek mind a levegőben, mind a fel- és leszálláskor jóval közelebb kerülhetnének egymáshoz, s így ugyancsak jelentősen csökkenthetik a késések számát.
A most megfogalmazott változtatásokat a kongresszus is sürgette, ugyanis a jelenlegi statisztikák szerint az amerikai légitársaságok jelenleg is mintegy évi 620 millió utast fuvaroznak, s a várakozások szerint a következő évtized elejére ez a szám az egymilliárdot is elérheti. Ráadásul az Egyesült Államok 55 legforgalmasabb reptere tavaly összesen 20,8 millió fel-, illetve leszálláshoz adott engedélyt, miközben a késések száma elérte a rekordnak számító 425 ezret. A késések zöme a viharoknak volt betudható.
A Boeing Co. amerikai repülőgépgyár vezetése a légi közlekedés reformjának egy -- a kormányétól eltérő -- új koncepcióját vázolta. Szerintük a nyilvánosságra hozott állami verzió nagyjából csak az addig is meglévő programokat folytatja, valamivel nagyobb átláthatóságot biztosítva a megvalósításnál. A kormányzat fokozatos lépésekre és felülvizsgálatokra alapozott reformját a repülőgépgyár egy forradalmibb változtatással váltaná fel. Hatékonyabbnak tartanák, ha a műholdalapú irányítási rendszerek gyors kiépítését már most fontolóra vennék, a Boeing tervei szerint így a rendszer nyolc éven belül kiépíthető lenne.
A fejlesztés ráadásul kezdetben még közpénzeket sem igényelne, miközben 15 év növekedésének megfelelően bővülhetnének a légi forgalom kapacitásai. A társaság vezetői fontosnak tartották hangsúlyozni, hogy elképzelésük nem része a Bush-kormányzat által előirányzott légiforgalmi liberalizációs terveknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.