Welch: nem eladó a GE hajtóműüzletága
Informális ajánlatot tett az amerikai Honeywell felvásárlására készülő szintén amerikai General Electric Co. (GE) a brüsszeli versenyügyi illetékeseknél, hogy eladja európai, repülőgép-hajtóműveket gyártó üzletágát -- számolt be a The Wall Street Journal. A fúzió révén ugyanis a két cég érintett egységei együtt már jelentős erőfölényre tennének szert az európai piacon. Jack Welch, a GE elnöke spekulációnak minősítette ezt a feltételezést.
Az ügyek tisztázását egyebek között a hét végére tervezett újabb meghallgatáson akarták folytatni, de az EU elhalasztotta a találkozót.
A GE és a Honeywell által tervezett 43 milliárd dolláros ügyletre a fenti üzletágak erejével kapcsolatos aggodalmak miatt nem adta a mai napig áldását Brüsszel. A döntést július 12-éig kell meghoznia. A frigyet amerikai részről már a múlt hónapban jóváhagyták, amikor a Honeywell megígérte, hogy megválik kis, helikopter-hajtóműveket előállító üzletágától. Az érintett üzletág sorsa kihathat a GE Magyarországon működő Engine Service cégére is. Welch egyébként még az idén nyugdíjba vonul. Hírek szerint erre már szeptemberben sor kerül -- amint levezényli a Honeywell megvásárlását.
A hajtóműüzletágak sorsa kérdésében olyan versenytársak érdekeltek, mint az amerikai United Technologies Corp.-hoz tartozó Pratt & Whitney, a Rolls-Royce, a Rockwell és a Thales. A GE és a Pratt & Whitney egyébként épp a napokban szerződött az amerikai védelmi minisztériummal a Joint Strike Fighter (JSF) katonai repülőgépekhez való hajtóművek gyártásáról. A teljes -- a Pentagon fennállása óta a legnagyobb -- program 200 milliárd dollárba kerül majd, ebből a pénzből több mint háromezer replőgépet kell építeni amerikai és brit megrendelésre. A sokcélú repülőgép tesztrepüléseit saját tervezésű modelljein a Boeing és a Lockheed Martin végzi, s azokban tetszésük szerint használhatják a két cég által kínált hajtómű valamelyikét.