A Carlsberg dán söripari konszern eladásai 14 százalékkal nőttek az év első felében, de a cég az általa gyártott üdítőitalokból többet adott el, mint a sörmárkáiból. A vállalat erre az időszakra eső 1,56 milliárd dán korona adózás előtti eredménye alulmúlta a várakozásokat. A társaság fontosabb felvevőpiacai -- beleértve az otthonit is -- szűkültek. Dániában például azért, mert ott manapság egyre inkább az olcsóbb német söröket részesítik előnyben.
Ezzel szemben Kelet-Európában jelentős volt a fellendülés. A cég forgalma 45 százalékkal nőtt. A régió piacain belül mindenekelőtt a nagy felvevőképességű Lengyelország keltette fel a Carlsberg figyelmét. A Dow Jones értesülése szerint a társaság több ottani sörgyárban is részesedést kíván vásárolni. Hírügynökségi források szerint két gyárban 100 százalékos, egy harmadikban pedig 80 százalékos tulajdonrészt szerez, amivel a lengyel piac 16 százalékát mondhatja magáénak.
VG-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.