Ördögi körbe került került a Daewoo Motors. A csődben lévő dél-koreai autógyár legfőbb hitelezőjének, a Koreai Fejlesztési Banknak (KDB) a héten elvileg prezentálnia kellene a megállapodást a General Motorsszal a Daewoo eladásáról.
Az amerikai autógyár azonban -- a Reuters beszámolója szerint -- még nem adott végleges választ arra vonatkozóan, hogy megveszi-e és mennyiért a dél-koreai vállalatot. Ráadásul ők nem tudnak semmiféle moratóriumról, és szóvivőjük szerint még szükségük van némi kis időre, hogy megfogalmazzák elképzeléseiket.
A General Motors és olasz partnere, a FIAT összesen 590 millió dollárt kínált július elején a dél-koreai Daewoo Motor autógyárért. A szöuli sajtó értesülése szerint az összeg nagyságrendekkel elmarad a Ford kínálta 6,9 milliárd dollártól, de a Ford még tavaly szeptemberben visszavonta ajánlatát, és már nem kíváncsi a Daewoo Motorra. Állítólag a GM és a FIAT is 4 milliárdot kínált még tavaly nyáron, de ezt a számot soha semmilyen forrásból nem erősítették meg.
Dél-Korea egykoron második legnagyobb autógyártójának anyavállalata, a Daewoo-csoport 1999. augusztusban 80 milliárd dolláros adósság súlya alatt roppant össze, magával rántva az autógyárat is, amelyet korábban megtarthatónak vélt a kormány.
A Daewoo Motor a múlt év végére megháromszorozta egy esztendővel korábbi vállalati veszteségét, amely így elérte a 13,7 ezer milliárd vont, azaz a 10,43 milliárd dollárt. Mint ismeretes, a gyártót a bankok tartják mesterségesen életben: eddig csaknem 420 milliárd vont folyósítottak számára, miközben a folyó pénzügyi év első felére csaknem 730 milliárdot helyeztek kilátásba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.