Ördögi körbe került került a Daewoo Motors. A csődben lévő dél-koreai autógyár legfőbb hitelezőjének, a Koreai Fejlesztési Banknak (KDB) a héten elvileg prezentálnia kellene a megállapodást a General Motorsszal a Daewoo eladásáról.
Az amerikai autógyár azonban -- a Reuters beszámolója szerint -- még nem adott végleges választ arra vonatkozóan, hogy megveszi-e és mennyiért a dél-koreai vállalatot. Ráadásul ők nem tudnak semmiféle moratóriumról, és szóvivőjük szerint még szükségük van némi kis időre, hogy megfogalmazzák elképzeléseiket.
A General Motors és olasz partnere, a FIAT összesen 590 millió dollárt kínált július elején a dél-koreai Daewoo Motor autógyárért. A szöuli sajtó értesülése szerint az összeg nagyságrendekkel elmarad a Ford kínálta 6,9 milliárd dollártól, de a Ford még tavaly szeptemberben visszavonta ajánlatát, és már nem kíváncsi a Daewoo Motorra. Állítólag a GM és a FIAT is 4 milliárdot kínált még tavaly nyáron, de ezt a számot soha semmilyen forrásból nem erősítették meg.
Dél-Korea egykoron második legnagyobb autógyártójának anyavállalata, a Daewoo-csoport 1999. augusztusban 80 milliárd dolláros adósság súlya alatt roppant össze, magával rántva az autógyárat is, amelyet korábban megtarthatónak vélt a kormány.
A Daewoo Motor a múlt év végére megháromszorozta egy esztendővel korábbi vállalati veszteségét, amely így elérte a 13,7 ezer milliárd vont, azaz a 10,43 milliárd dollárt. Mint ismeretes, a gyártót a bankok tartják mesterségesen életben: eddig csaknem 420 milliárd vont folyósítottak számára, miközben a folyó pénzügyi év első felére csaknem 730 milliárdot helyeztek kilátásba.