Az előzetes jelzések alapján aligha meglepő, hogy a Humet Rt. csak a bázisadatok 28,5 százalékára rúgó hazai értékesítésről számolhatott be. A Hungaropharmával kötött kizárólagos szerződést a napokban felbontó vállalat ősztől új termékek piacra dobásától várja az újabb felfutást.
Külföldön a korábbiaknak megfelelően most is Tajvan volt a Humet fő értékesítési területe, ám az amerikai kiszállítások 6,6 milliós tétele már a második legnagyobb piaccá teszik a tengerentúlt.
A 73,6 millió forintos árbevétel összességében 10 százalékos növekedést jelent, ez azonban eltörpül a fejlesztésekkel járó költségek megugrása mellett. Az anyagjellegű ráfordítások közel háromszorosukra, 159,4 millió forintra emelkedtek, s a személyi jellegű költségek is több mint 50 százalékkal növekedtek.
Mindezek tükrében aligha meglepő, hogy a Humet üzemi eredménye 78,6 millió forintos veszteséget mutat, amit csak kismértékben szépít a 22,4 milliós pénzügyi eredmény. Egy alapítványi támogatás kapcsán a cég a rendkívüli tételek soron is nyert, ám mérleg szerinti eredménye a 2000. június végi 18,5 milliós pozitívummal szemben így is 40 milliós veszteséget mutat.
Tőkeoldalról ugyanakkor a korábbiaknál jóval erősebbnek tűnik a cég: a tőkeemelések kapcsán a vállalat saját tőkéje 260 millió forintról 891,5 millióra emelkedett.