A német autóiparban foglalkoztatottak száma az idei első fél évben tapasztalt jelentős növekedést követően 2001 végéig várhatóan stabil marad. Az év első hat hónapjában -- a VDA adatai szerint -- 767 ezren dolgoztak az ágazatban, 22 ezer fővel többen, mint tavaly ilyenkor. 1996 júniusa óta a német autóipari ágazatban 110 ezer munkahelyet létesítettek.
Az ágazat az idei első fél évben -- 12 százalékkal -- 204 milliárd márkára növelte értékesítését. A belföldi forgalom 5, az exportbevétel 16 százalékkal bővült. A német gyártók az idén eddig -- többek között -- az erős kivitelből profitáltak. Gottschalk visszautasította azokat az aggályokat, amelyek szerint a német autóipar az euró további erősödése esetén erősen szenvedne a megnehezülő exporttól.
"Természetesen nekünk jól jött a dollár erősödése az amerikai piacon" -- mutatott rá, utalva azonban arra is, hogy egyetlen (német) vállalat sem veszi adottnak a jövőben, stratégiáját illetően, az eddigi magas dollárkurzust. A német gyártók inkább az innovációra, a modern technikára és a jó formatervezésre építenek.
A vizsgált időszakban Magyarországon -- például -- 38 százalékkal több Volkswagen kelt el, mint 2000 azonos időszakában, továbbá 25 százalékkal több Audi. Azonban csak hosszú utánjárással lehetne megállapítani, hogy hány, Németországban készült gépkocsit importált az idén Magyarország. A németországi központú cégek közül ugyanis többnek (például Ford, Volkswagen vagy Opel) komoly spanyolországi gyártókapacitása van.
A német autóipar az idei első fél évben jelentősen növelte értékesítését, így az Audi Hungária Motor Kft. a tavalyi első félévi 543 ezerrel szemben az idén 612 ezer motort bocsátott ki június végéig, ami 12,6 százalékos növekedésnek felel meg. Mindez azzal áll összefüggésben, hogy a dekonjunktúra ellenére az Audi AG 7 százalékkal több autót adott el az első fél évben, mint az elmúlt év azonos időszaka alatt.
A FIAT--GM Powertrain szentgotthárdi leányvállalata gyárában tavaly 480 ezer motor készült, de termelésbővüléssel az idén nem számolnak. Ez azonban a GM/Opel pillanatnyi helyzetével áll összefüggésben. Emiatt már februárban megszűnt a cégnél a negyedik -- hét végi -- műszak. Másrészt viszont a közelmúltban a szokásos négyhetes leállás alatt -- a karbantartás mellett -- új berendezéseket is telepítettek mind a motorszerelő, mind a gyártósoron.