A recesszióval küszködő légiközlekedési ágazat karcsúsító lépések megtételére kényszeríti a KLM-et is. A cég a téli menetrend idejére ritkítja a járatok számát, és egyes útvonalszakaszokon az eddig megszokottnál kisebb gépeket állít be -- derül ki az ennek kapcsán kiadott közleményből.
A légitársaság vezetése további kapacitásmérséklést sem zár ki, ha a gazdaság lassulása miatt erre lesz szükség.
A társaság közleményében kitért arra is, hogy járatainak általános kihasználtsági mutatója júliusban 3,4 százalékponttal, 77,1 százalékra csökkent az előző év hetedik hónapjához képest. Ezen belül a személyforgalom férőhely-kihasználtsága 1,6 százalékponttal, 83,8 százalékra, a teherszállító kapacitásé pedig 6,6 ponttal, 65 százalékra esett. Kedvezőtlenül alakultak a mutatók a magasabb szintű (business) osztályok jegyértékesítésénél is. Az átlagosnál nagyobb mértékben csökkent a férőhely-kihasználtság az észak-atlanti, a dél-atlanti és az ázsiai, csendes-óceáni járatokon.
A légitársaság szóvivője ismételten jelezte, nem zárják ki egy esetleges szövetség létrejöttét a British Airwaysszel (BA). Jelenleg a KLM semmilyen más légitársasággal nem folytat hivatalos megbeszéléseket partneri viszony kialakításáról -- jelentette ki a szóvivő.
A téli menetrend beindulásával szükségessé váló karcsúsítás a KLM magyarországi jelenlétét nem érinti -- válaszolta lapunk kérdésére Nemes Ervin, a holland légitársaság budapesti irodájának kereskedelmi igazgatója. Így marad a jelenlegi napi négy járat Budapest és Amszterdam között. A férőhelyeket a Malévvel közösen értékesítik, úgy, hogy a járatok közül kettőt a KLM, kettőt a Malév üzemeltet.