A francia médiaóriás Vivendi tegnap bejelentette, hogy egyességet kötött a Cinven brit pénzügyi befektetőcsoporttal üzleti és egészségügyi témájú kiadó portfóliójának eladásáról. A 800 millió eurós tőkeemeléssel is járó ügylet értéke 1,8 milliárd dollár (mintegy 800 millió euró). A vételár a portfólióba tartozó kiadványok összes éves árbevételének kétszeresét, illetve éves nyereségük 15-16 szorosát képviseli. Összehasonlításul: a VNU a nyár folyamán az éves árbevétel 8,7-szeresét jelentő áron adta el fogyasztói magazinjait a finn Sanoma WSOY-nak, míg a most vásárlóként fellépő Cinven a forgalom több mint 14-szeresét kitevő árat tudott érvényesíteni az AOL Time Warnerrel szemben az IPC kiadó átengedéséért.
A Cinvennel kötött megállapodásra azt követően került sor, hogy a Vivendi -- amely augusztus elején 2,2 milliárd dollárért felvásárolta az amerikai Houghton Miffin (HM) kiadót -- az üzletkötéssel egy időben bejelentette, hogy a felvásárlás részbeni finanszírozása céljából értékesíteni kívánja üzleti kiadványait. A most a Cinvenhez kerülő üzletrész ennél bővebb, mert -- mint Jean Marie Messier elnök a Reutersnek elmondta -- több, a teljes portfólióra vonatkozó ajánlatot is kaptak. A Vivendi a HM felvásárlásával a világ második legnagyobb, oktatási tematikával foglalkozó kiadójává vált. A most elkelt portfólió iránt korábban a VNU, az Apax és a BC Partners brit befektetési társaságok, a brit--holland Reed Elsevier, valamint a német Bertelsmann is érdeklődött. A Vivendi nyilatkozata szerint az eladás -- a mai piaci helyzetben -- azért is különösen előnyös, mert így még inkább függetleníteni tudják a társaság profitját a kiszámíthatatlanná vált hirdetési piactól. A Reuters értesülése szerint a társaság éppen ezért a francia piacon működtetett Comareg című, ingyenes terjesztésű kiadványától is meg kíván válni. Elemzők szerint a Vivendi helyes üzletpolitikát folytat, amikor hirdetési érzékenységének csökkentésére törekszik, mert a reklámszektor soha nem látott mélyrepülését éli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.