BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túlszámlázott az Ogilvy & Mather

Az amerikai kongresszus elérte, hogy a washingtoni kormány felmondja az Ogilvy& Mather (OM) ügynökséggel kötött médiaszerződést, mert a cég az elvégzettnél több munkát akart elszámoltatni egy közbeszerzési pályázaton -- jelentette az AdAge szaklap. Az ügyben az FBI is nyomozott.

A kongresszus nyomására az amerikai kormány felbontotta az Ogilvy & Mather céggel kötött eredeti szerződést, és haladéktalanul új pályázatot ír ki a nemzeti drogellenes program médiavásárlói feladataira -- adta hírül az AdAge. E megbízatás -- a kreatív munkák értéke nélkül -- évente mintegy 160 millió dolláros büdzsé kezelését jelenti.
A munkát hároméves és ezt követően további két évre meghosszabbítható szerződés alapján a WPP-csoporthoz tartozó Ogilvy & Mather (OM) végezte az amerikai kormány számára, annak ellenére, hogy a cég számlázási módszere eleve nem felelt meg az USA közbeszerzési szabályainak. Bár ez már az OM első, 1999 elején benyújtott 7,6 millió dolláros számlájánál világossá vált, a kormány akkor még nem bontott szerződést, mivel az OM vállalta, hogy számlázási rendszerét a közbeszerzési szabályokhoz igazítja.
A Crain Communications értesülése szerint a kezdettől ellentmondásos helyzetet most az élezte ki, hogy az OM-et túlszámlázáson kapták: a cég a ténylegesen felhasználtnál több munkaórát tüntetett fel elszámolásaiban, és az így növelt összeg alapján kalkulálta saját árrését is. Ezt az ügy tisztázásába bevont FBI állapította meg. A nyomozóknak a drogprogramban közreműködő OM-alkalmazottakkal folytatott beszélgetéseiből vált világossá, hogy a feladaton dolgozóknak a ténylegesnél több munkaórát kellett feltünteteniük az egyes részfeladatok elszámolásában, vagy pedig helyes elszámolásaikat az OM -- tudtuk nélkül -- utóbb változtatta meg.
Az immár a kongresszusi meghallgatások szintjére emelkedett és az USA Igazságügyi Minisztériuma közreműködésével vizsgált esetet az amerikai sajtó élénk figyelemmel kíséri. Az OM leszögezte, hogy "értékes és sikeres, mérhető eredménnyel járó munkát végzett" a kormány számára. Ágazati elemzők szerint az eset semmiképpen sem öregbíti az OM szakmai hírnevét. Így vélekedik -- többek között -- Burkley Belser, a washingtoni székhelyű Greenfield-Belser marketingkommunikációs cég tulajdonos vezetője is, aki szerint "a reklámszakma kormánynak végzett munkáira általánosságban jellemző a cinizmus, ennek ellenére a csalás megbocsáthatatlan".
Az Advertising Age értesülése szerint a nemzeti drogellenes program vezetője, Edward Jurith kijelentette, hogy természetesen az OM-et is szívesen látják a médiavásárlásra kiírandó új pályázaton. Az OM egyelőre nem nyilatkozott, hogy él-e a lehetőséggel. A drogellenes kampányban való részvétel az OM első kormánymegbízatása volt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.