A hazai vállalatok kétharmada működtet alközpontot, ebből 55 százaléknál mindössze egyetlen alközpont működik, és csupán 14 százalék rendelkezik egynél több ilyen berendezéssel. A cégek összesen körülbelül 39 ezer telefonalközpontot működtetnek, ami meghaladja az összes vállalat számát, hiszen -- például -- egy, több telephelyet fenntartó társaságnak több berendezésre is szüksége lehet. Az alközpontok 18 százaléka szolgálja ki a magyar nagyvállalatok igényeit, 23 százaléka a középvállalati szféra, míg a fennmaradó 59 százalék a kisvállalatok kezelésében áll.
Az alközpontok 55 százalékát 1998 előtt helyezték üzembe, így a közép- és nagyvállalatoknál lévő modernebb és többfunkciós berendezéseknek is csak 32, illetve 43 százaléka képes az internetes telefonálásra.
A telefonalközpontoknak körülbelül fele Panasonic márkájú. Az adat mögött -- elsősorban a számosságát tekintve -- jelentős kisvállalati szféra áll, ahol az alközponttal rendelkező cégek 53 százaléka üzemelteti a japán gyökerű cég gyártotta készüléket. A nagyvállalati szférában a gyártók rangsorát a német Siemens vezeti 28 százalékkal, a Panasonic második helyen áll 21 százalékkal. A két vezető márkát az Alcatel 16, az Ericsson 7, a Bosch 6 és a Lucent/Avaya 3 százalékos részesedéssel követi. A fennmaradó 19 százalékon ennél kisebb részesedéssel rendelkező márkák osztoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.