A tegnap aláírt százkilencvenmillió eurós hitelmegállapodásból (közel ötvenmilliárd forint) százharmincmilliót az állam a vasúthálózat fejlesztésére fordít, hatvanmillió eurót pedig állami garanciahitelként vesz fel a MÁV. A feltételekről Varga Mihály annyit mondott, hogy több bankkal is tárgyaltak, s a legkedvezőbb ajánlatot az EIB tette.
Kukely Márton hangsúlyozta, hogy a fejlesztéseket követően 2007-re az európai V. közlekedési folyosó magyarországi szakasza megfelel majd az uniós elvárásoknak, s nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a belföldi szolgáltatások színvonala is jelentősen javulni fog. A hitel segítségével három vasútvonalat -- Cegléd--Szeged, Budapest--Cegléd--Szolnok--Lökösháza, Budapest--Zalalövő--Boba -- fejleszt a MÁV. A munkálatok hamarosan megkezdődhetnek, a befejezés időpontja 2007. A MÁV korábban EIB-hitel segítségével újította fel a Budapest--Újszász--Szolnok és a Budapest--Felsőzsolca--Hidasnémeti vonalat is.
Magyarország több mint egy évtizede áll kapcsolatban az EIB-bel, s az azóta kihelyezett hitelek összege megközelíti a kétmilliárd eurót. A támogatott projektek huszonöt százaléka a termelőszférában valósult meg, s az EU-csatlakozásra való tekintettel főleg az infrastrukturális és környezetvédelmi beruházásokat segítették.