BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól bevezetett márkákra pályázik

Tovább akarja építeni birodalmát az amerikai Kraft Foods. Az USA legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata elsősorban a természetes alapanyagokból készült élelmiszerek, snackek és üdítők piacán akarja erősíteni pozícióit jól bevezetett márkák megvásárlásával. Ez a törekvés vezette a céget akkor is, amikor nemrégiben megvette a Stollwercktől annak közép- és kelet-európai édesipari üzletágát.

Újabb akvizíciókat tervez a Kraft Foods, miután a társaság legnagyobb tulajdonosa, a Philip Morris az év végén megvette az ugyancsak az élelmiszeriparban érdekelt Nabiscót, s a két céget együtt működteti. Az USA legnagyobb és a világ második legnagyobb élelmiszer-ipari társaságának két vezérigazgatója, Betsy Holden és Roger Deromedi a cég terjeszkedéséről a Financial Timesnak elmondta: jórészt a legutóbbi időben végrehajtott felvásárlásokból kiindulva akarják bővíteni termékpalettájukat.
Az egyebek mellett a Kraft sajtról, a Jacobs és a Maxwell House kávéról, a Nabisco édes aprósüteményekről és krékerekről, a Milka csokoládéról ismert Kraft Foods elsősorban a fejlődő piacokra figyel, mert úgy véli, hogy jelenleg itt kínálkoznak jó üzleti lehetőségek. Ezen belül a cég nagy hangsúlyt helyez a közép- és kelet-európai terjeszkedésre, amint ez az utóbbi hónapok eseményeiből kiderül. A Kraft Foods elsősorban az oroszországi előretörést tartotta szem előtt, amikor nemrégiben megvásárolta a térségben jól ismert és bevezetett német Stollwerck AG-től annak közép- és kelet-európai édesipari üzletágát. Megállapodásuk értelmében a Kraft megveszi a lengyel-, orosz- és magyarországi Stollwerck-gyárakat, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyiért, az átvett cégek együttesen 150 millió dolláros forgalmat értek el.
A Kraft -- egyebek mellett -- olyan márkákat vesz át, mint az Alpen Gold, a Pokrov, a Tibi és az Americana; míg Magyarországon jelenleg a Sport, a Lottó és a Piros mogyorós csokoládét forgalmazza a Kraft Foods Hungária Kft.
De a térség más országaiban is erősít a Kraft Foods, egyebek mellett két kávéscég, a bolgár Nova Brasilia és a román Supreme Imex Romania megvásárlásával. Az amerikai cég -- az akvizícióknak köszönhetően -- Bulgáriában piacvezető, Romániában a második legnagyobb gyártó lehet.
Az akvizíciók anyagi háttere biztosítottnak látszik, hiszen az idén júniusban a Kraft Foodsnál minden idők második legnagyobb kibocsátása zajlott le, amelynek keretében 8,7 milliárd dolláros forráshoz jutottak. A papírok nagyon kelendőek voltak, a beszámolók szerint a kibocsátási ársáv legtetején lehetett csak Kraft-részvényekhez jutni, s azóta az árfolyam a kibocsátási árszint fölé emelkedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.