Becslések szerint a szelektív -- a legmagasabb minőségi kategóriába tartozó -- kozmetikumok éves forgalma 3,5 milliárd forintot tesz ki Magyarországon. Ez a szegmens egyúttal a legélesebb verseny színhelye is. A világmárkák korábban független cégeknek adtak képviselői megbízást, ám a gazdasági helyzet javulásával egyre nagyobb fantáziát látnak a magyar piacban, ezért sorra hozzák létre saját társaságaikat. A független vállalkozások száma ebben a felső, illetve középkategóriában alig haladja meg a tízet, közülük az évtizedes múltú kiskunfélegyházi Primőr Kft. részesedése máig 20 százalékos -- tájékoztatta lapunkat Kiss Zsolt ügyvezető igazgató.
A márka-képviselői megbízás ma már nem egyszerűen disztribútori feladatokat tartalmaz: a gyártó elvárja a piac "megdolgozását", a marketingtámogatást, a kereskedőkkel való szoros kapcsolattartást. A Primőr 45 alkalmazottal fokozatosan növeli forgalmát, úgy, hogy megőrizte nagyobb megbízásait (Laura Biagotti, Nina Ricci, Carolina Harrara, Hugo Boss), sőt a Világgazdaság úgy tudja, hogy küszöbönáll egy újabb szerződés megkötése is.
A magyar piac a minőségi kozmetikumok speciális nézőpontjából még nem hasonlítható például a franciához. Van és bővül a fizetőképes kereslet, ám a márkahűség nem annyira jellemző, és sokat számít, hogy mi az épp aktuális divatirányzat. Ebben a helyzetben egy új illat bevezetése segíthet a piac meghódításában, amihez a marketing legrafináltabb eszközeit is bevetik. Példa erre a Deep Red elnevezésű új női illat, amelyet az aktív, sikeres nőknek szánnak, akik vállalják magukat, a döntés kockázatát -- és a kezdeményezést.