BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Vita a MÁV-nál

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) tegnap 2001. december 31-i hatállyal felmondta a MÁV-val kötött hároméves megállapodást. A szakszervezet többletkövetelése hárommilliárd forint pluszkiadást jelentene a vasúttársaságnak, amit az nem tud vállalni -- nyilatkozott lapunknak Bajnai Gábor vezérigazgató-helyettes.

A MÁV és szakszervezetei a hároméves megállapodást tavaly februárban szignálták. A felmondást Gaskó István elnök azzal indokolta, hogy annak egyetlen pontját sem teljesítette a MÁV. A VDSZSZ úgy véli, hogy a felmondás lehetőséget ad arra, hogy a 2002. évi bértárgyalásokon az Országos Munkaügyi Tanács bérfejlesztési irányelveinek is érvényt szerezzenek. Bár a megállapodás felmondása a sztrájkmoratóriumnak is véget vet, az elnök szerint békés körülmények között akarnak tárgyalni.
A vasúttársaság igyekszik bizonyítani, hogy időarányosan teljesítette a megállapodásban foglaltakat. A béreket 2001. január elsejével 8,75 százalékkal növelte, és május 1-jével -- januári visszamenőleges hatállyal -- újabb 2,5 százalékkal emelte. A vasutasok átlagkeresete az év első felében 98 631 forintra nőtt. Érdeklődésünkre Bajnai Gábor elmondta: remélik, hogy a következő három és fél hónapban a másik két reprezentatív szakszervezet meggyőzi a VDSZSZ-t, hogy nincs értelme a felmondásnak. A MÁV nem tesz új ajánlatot a szakszervezetnek, hiszen ezt annak kell megtennie, aki felmondta a megállapodást. Nehezményezte, hogy a VDSZSZ teljesítmény nélkül emelné a béreket, és hogy csak a nemzetgazdasági adatokat veszi figyelembe. A szakszervezet pluszkövetelése -- bér- és egyéb juttatások -- további hárommilliárd forintos terhet róna a MÁV-ra, amit a vasúttársaság nem tud vállalni. A jövő évi üzleti terv számai egyébként csak év végén válnak ismertté a cégnél.
A vasúttársaság vezetése fontolgatja, hogy bírósághoz fordul annak megállapítására, hogy a VDSZSZ felmondása jogszerű-e.
A legnagyobb szakszervezet, a Vasutas Szakszervezet (VSZ) elnöke, Márkus Imre szerint a MÁV is felelős az egyeztető tárgyalások eredménytelensége miatt. A VSZ a megállapodás módosítását szorgalmazza, a Vasúti Érdekegyeztető Tanács keretében.
A tulajdonosi jogokat gyakorló Közlekedési és Vízügyi Minisztériumnál nem foglalkoznak a vasúttársaságnál kialakult helyzettel, azt a MÁV belügyének tekintik -- közölték lapunkkal a minisztériumnál.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) tegnap 2001. december 31-i hatállyal felmondta a MÁV-val kötött hároméves megállapodást. A szakszervezet többletkövetelése hárommilliárd forint pluszkiadást jelentene a vasúttársaságnak, amit az nem tud vállalni -- nyilatkozott lapunknak Bajnai Gábor vezérigazgató-helyettes. H. É.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek