BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Bayeré az Aventis cége

Fennállása óta a legnagyobb tranzakciót kötötte meg a Bayer : több milliárd euróért megvette az Aventis CropScience céget. Ez azt jelenti, hogy a német vegy- és gyógyszeripari csoport a világ második legnagyobb növényvédőszer-gyártója lesz.

Megszületett a megállapodás a Bayer és az Aventis között, s ennek értelmében a német vegyi és gyógyszeripari konszern megveszi az Aventistől annak vetőmagvakkal és növényvédelemmel foglalkozó vállalatát, az Aventis CropScience-t -- számol be a Financial Times. Az ügylet részleteiről annyit lehet tudni, hogy a Bayer 7,25 milliárd eurót ad a cégért, és átvállalná annak 2 milliárdra rúgó adósságát. A tervezett fúzió révén évi 6,5-7 milliárd euró forgalmat lebonyolító társaság jön létre, a szinergiák évi 500 milliót tesznek ki.
Az összeolvadásnak köszönhetően a Bayer a brit--svájci Syngenta után a második helyre kerülhet a világ növényvédőszer-gyártásában a jelenlegi ötödikről, s ez valamelyest ellensúlyozhatja azokat a károkat, amelyeket a Lipobay koleszterinszint-csökkentő gyógyszer körüli botrány okozott a cégnek. Másrészt a társaság erősítheti pozícióit a vetőmagüzletágban is, ami -- a korábbihoz képest -- sokkal hatékonyabbá teszi a növényvédelmet.
A növényvédelem területén tevékenykedő vállalatoknál ugyanis az a tendencia, hogy érdekeltségi körükbe vonnak vetőmag-nemesítő, illetve -gyártó cégeket, s kart karba öltve valósítják meg a fejlesztéseket.
A Bayer--Aventis fúzió újabb lépés a növényvédőszer-gyártás koncentrálásában. A jelenleg az első helyen álló Syngenta tavaly jött létre a svéd AstraZeneca és a svájci Novartis agrokémiai üzletágának összevonásával. A tavaly 22 milliárd eurós forgalmat lebonyolító Aventis is két vállalat -- a francia Rhone-Poulenc és a német Hoechst -- összeolvadásából jött létre 1999-ben, s később bejelentette, hogy figyelmét inkább a gyógyszergyártásra összpontosítja, ezért megválik az agrárdivíziótól.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.