A megállapodás szerint az Iveco az év végéig az ötvenből 15 százalékot vesz át, a többit jövő év végéig. Az Irisbus ugyanakkor még 2005. júniusig használhatja a Renault márkajelzést a járművein.
Az eladási árat nem közölték, de a Renault-nál hozzátették, hogy "a tőkenyereség nem nagy". Májusban -- a szándéknyilatkozat aláírásának időpontjában -- hírügynökségek azonban azt jelentették, hogy a Renault része a második legnagyobb európai buszgyártóban 600 millió eurót érhet.
A barcelonai székhelyű Irisbus másik budapesti kapcsolata az inkább csak külföldre szállító Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft., amely 68 százalékban az Irisbus, 32 százalékig pedig a török Batrans tulajdonában van.
A tegnap aláírt üzlet előzménye, hogy az EU versenyfelügyelete az elmúlt év szeptemberében azzal a feltétellel engedélyezte a Renault teherautó-gyártó részlege, az amerikai Mackot is megszerzett Renault Véhicules Industriels és a Volvo teherautógyár egyesülését, hogy a francia cégnek meg kell válnia az Irisbustól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.