Az év első kilenc hónapjában 4 százalékos forgalomcsökkenést elszenvedett FT-csoport profitja akár 40 százalékkal is visszaeshet. Az FT nehézségeit az újság német nyelvű licencváltozatának piaci és pénzügyi gondjai is fokozzák. A Pearson egésze pedig a páneurópai RTL televízióban tartott tulajdonrészén keresztül "részesül" a tévés hirdetési piacát is sújtó visszaesésből.
Viszont az idén 45 százalékkal is csökkenhet a Pearson internetes kiadványainak tavaly még 60 millió fontos vesztesége. Marjorie Scandino -- a világ talán legismertebb női csúcsvezetője -- a hirdetési piac "drámai visszaesésével" indokolta az elsősorban a hirdetési bevételek zuhanására visszavezethető helyzetet. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a forgalom csökkenését nem a szeptember 11-i terrorcselekmények következményének tekinti. Scandino hangsúlyozta, hogy a támadás nyomán kialakult pesszimizmus csupán újabb lökést adott a szerinte alapvetően a technológiai szektor általános recessziójára visszavezethető, már az év elején megkezdődött kedvezőtlen folyamatoknak.
Ugyancsak a hirdetőként is inaktívvá vált technológiai szektor megrendülését emelte ki Rich Zaninno, a The Wall Street Journalt (TWSJ) is megjelentető amerikai Dow Jones pénzügyi igazgatója, amikor nyilvánosságra hozta a társaság harmadik negyedéves hirdetési bevételének a tavalyihoz képest 20,5 százalékos visszaesését. A TWSJ a múlt év azonos időszakában szerzett 319,3 millió dollárhoz képest 41,2 százalékos visszaesést, egyedül szeptemberben pedig 46,8 százalékost szenvedett el. Mindezek következtében a Dow Jones egy részvényre jutó idei nyeresége szeptember 30-án 20 centet, a tavalyi 55 centes hozamnál 63,5 százalékkal kevesebbet tett ki. A cégszintű eredmények romlásában a Dow Jones esetében a World Trade Center lerombolásának közvetlen szerepe is van: a társaság ugyanis mintegy 1,7 millió dolláros ráfordítással éppen az idén költöztette át a TWSJ szerkesztőségét egy közvetlenül az összedőlt tornyokkal szemközt állt irodaházba. Peter Kann vezérigazgató bejelentette, hogy a piaci lehetőségek beszűkülésére a társaság egyrészt költségeinek agresszív lefaragásával, másfelől termékei minőségének javításával, többek között a TWSJ színes oldalainak szaporításával reagál. Nem zárták ki a hirdetési tarifák emelését sem, mert Kann szerint lapjaiknak nincs a kiadó árpolitikájára érdemben hatni képes versenytársa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.