Az év első kilenc hónapjában 4 százalékos forgalomcsökkenést elszenvedett FT-csoport profitja akár 40 százalékkal is visszaeshet. Az FT nehézségeit az újság német nyelvű licencváltozatának piaci és pénzügyi gondjai is fokozzák. A Pearson egésze pedig a páneurópai RTL televízióban tartott tulajdonrészén keresztül "részesül" a tévés hirdetési piacát is sújtó visszaesésből.
Viszont az idén 45 százalékkal is csökkenhet a Pearson internetes kiadványainak tavaly még 60 millió fontos vesztesége. Marjorie Scandino -- a világ talán legismertebb női csúcsvezetője -- a hirdetési piac "drámai visszaesésével" indokolta az elsősorban a hirdetési bevételek zuhanására visszavezethető helyzetet. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a forgalom csökkenését nem a szeptember 11-i terrorcselekmények következményének tekinti. Scandino hangsúlyozta, hogy a támadás nyomán kialakult pesszimizmus csupán újabb lökést adott a szerinte alapvetően a technológiai szektor általános recessziójára visszavezethető, már az év elején megkezdődött kedvezőtlen folyamatoknak.
Ugyancsak a hirdetőként is inaktívvá vált technológiai szektor megrendülését emelte ki Rich Zaninno, a The Wall Street Journalt (TWSJ) is megjelentető amerikai Dow Jones pénzügyi igazgatója, amikor nyilvánosságra hozta a társaság harmadik negyedéves hirdetési bevételének a tavalyihoz képest 20,5 százalékos visszaesését. A TWSJ a múlt év azonos időszakában szerzett 319,3 millió dollárhoz képest 41,2 százalékos visszaesést, egyedül szeptemberben pedig 46,8 százalékost szenvedett el. Mindezek következtében a Dow Jones egy részvényre jutó idei nyeresége szeptember 30-án 20 centet, a tavalyi 55 centes hozamnál 63,5 százalékkal kevesebbet tett ki. A cégszintű eredmények romlásában a Dow Jones esetében a World Trade Center lerombolásának közvetlen szerepe is van: a társaság ugyanis mintegy 1,7 millió dolláros ráfordítással éppen az idén költöztette át a TWSJ szerkesztőségét egy közvetlenül az összedőlt tornyokkal szemközt állt irodaházba. Peter Kann vezérigazgató bejelentette, hogy a piaci lehetőségek beszűkülésére a társaság egyrészt költségeinek agresszív lefaragásával, másfelől termékei minőségének javításával, többek között a TWSJ színes oldalainak szaporításával reagál. Nem zárták ki a hirdetési tarifák emelését sem, mert Kann szerint lapjaiknak nincs a kiadó árpolitikájára érdemben hatni képes versenytársa.