A hazai kereskedelmi televíziók közül elsőként az RTL Klub költöztette néhány műsorának helyszínét bevásárlóközpontba, a cég Fehérvári úti épületéhez közeli Camponába. Májustól ott létesített 270 négyzetméteres stíúdiójukból sugározzák a naponta jelentkező Reggeli és a Delelő című programot, valamint a Receptklub és a Kölyökklub műsorát. Amellett, hogy a méltányosnak mondható bérleti feltételek is szerepet játszottak a döntésben, lapunk kérdésére Kolosi Péter programigazgató alapvetően tartalmi és szervezési előnyöket lát az azóta más kereskedelmi tévék által is követett megoldásban.
Az RTL Klub központi épületében jelenleg két stúdió működik: a kisebb, virtuális technikával felszerelt hírstúdió, a Közép-Európa egyik legmodernebb stúdiójának számító nagyobb pedig többek közt a Heti hetes helyszíne. A Camponába kihelyezett produkciók a központi épületben folyamatosan elfoglalnák ezek közül az egyiket. Kolosi azonban elsősorban azért tartja előnyösnek a bevásárló-központi jelenlétet, mert a mozgalmas, eleven háttér jól illeszkedik az odatelepített produkciók karakteréhez és hangulatához. Ezért a Reggelit és a Delelőt gyártó IKO Media produkciós irodával közösen hosszú távra tervezik a bevásárló-központi jelenlétet.
Az "élő közeg" kínálta előnyök miatt döntött hasonlóan a Satelit televízió, amely szeptembertől bérel 1600 négyzetmétert a Lurdy-házban, ahová egy stúdió mellett több műsorszerkesztőséget is kihelyeztek. Onnan közvetítik például a Vasárnapot és Havas Henrik telefonos műsorát. Mint Szilágyi Dorottya marketingvezető lapunknak elmondta, a döntésben náluk is szerepet játszott, hogy jó feltételekkel köthették meg a bérleti megállapodást. A Lurdy-ház épülete kényelmes munkakörülményeket biztosít az egyébként a VIII. kerületben székelő tévétársaság munkatársainak. Szilágyi szerint is sokat jelent, hogy az egyes produkciók mozgalmas, emberekkel zsúfolt köznyezetben készülhetnek: a vásárlók, nézelődők között könnyedén találnak alkalmi riportalanyokat. A Satelit is hosszú távú együttműködésben gondolkodik a bevásárlóközponttal.
Pintér Dezső, a Tv 2 elnöke szerint a csatorna eddigi bevásárló-központi jelenléte a Mammut II.-ben kísérleti jellegű volt. A kedvező tapasztalatok alapján azonban a Tv 2 reggeli műsora már a közeljövőben kiköltözik az októberben nyílt Mammut II.-be, ahol a csatorna egyébként a bevásárlócentrum megnyitása óta folyamatosan jelen van -- mondotta az elnök. Pintér szerint az ilyen együttműködésből egyébként nemcsak a kihelyezett műsorok, hanem a bevásárlóközpontok is profitálnak, hiszen egy-egy kedvelt tévéprogram sztárjainak jelenléte önmagában is sok érdeklődőt vonz.
Velük szemben nem tervez bevásárló-központi stúdiót a Viasat, amelynek műsorát Londonból, műholdon keresztül továbbítják -- válaszolta a Világgazdaság kérdésére Farkas Annamária, a csatorna marketingvezetője. A kintről kapott műsoranyagot szinkronizálás után kazettán Londonba küldik vissza, és ez így marad akkor is, ha a tervek szerint már a jövő év elején megkezdik az önálló produkciók, ezen belül elsősorban a saját hírműsorok gyártását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.