Az orosz légiforgalmi társaság döntésének hátterében egyebek mellett az áll, hogy ezek a régi típusú gépek nagyon sok üzemanyagot használnak, s nem optimális a kihasználtságuk sem. A társaság szóvivője szerint az IL--62-es és az IL--86-os gépet vonják ki a személyszállításból, hat korszerűbb IL--96-300-as típust viszont megtartanak. Az elavult Iljusinok helyét a hosszú távú járatokon A--300-310-es légibuszok veszik át, amelyből jelenleg tíz van az Aeroflotnak, egyébként pedig a TU--154-esekkel bonyolítják le a személyszállítást. Az társaságnak több mint 100 gépből álló flottája van, bevételeinek 60 százaléka származik az IL--96-300-as, illetve 28 külfödi gép üzemeltetéséből.
Az amerikai terrorakciók következményeit az Aeroflot is megérezte, bár nem annyira, mint nyugati társai. Módosították idei előrejelzésüket, miszerint 5,7 millió utasra számítanak a korábban jósolt hatmillióval szemben, s a tavalyi 5,1 milliót követően. Emiatt a társaság bevételei az idén várhatóan 15 millió dollárral elmaradnak a tervezettől.