A General Electric annak ellenére került ismét az első helyre, hogy távozó főnöke, Jack Welch utolsó nagy dobásként mégsem tudta tető alá hozni a Honeywellel tervezett fúziót. De megítélésében nem is ez számított a megkérdezett üzletemberek szemében, hanem az, hogy az amerikai ipari konglomerátum változatlanul "hozta a pénzt" a részvényeseknek, ugyanakkor vezetési stílusában és a pénzügyi fegyelmet tekintve alapvetően konzervatív, a technológiai megújulásban viszont élenjár: ügyesen ötvözi a régi és az új gazdaság elemeit. Elismeréssel nyilatkoztak arról is, ahogyan a GE kiválasztja és képzi menedzsereit , akik nemcsak a saját cégüknél, hanem másutt is kiválóan megállják a helyüket. A GE után rendre a második a Microsoft, s gyakorlatilag változatlan az első hat helyezett is: IBM, Sony, Coca-Cola és Toyota, a mögöttük következőknél azonban már érezhető a drámai változás, s nem elsősorban a szeptember 11-i terrortámadás okozta visszaesés miatt, hiszen a felmérésben megkérdezett közel ezer vállalatvezetőt és intézményt július és október között faggatták. Mint annyi más listán, ezen is szembetűnik az informatikában tevékenykedő, illetve az internetes cégek visszaesése. Jó példa erre az ágazat egykori csillaga, a Cisco Systems, amely az egy évvel ezelőtti hetedik helyről a 27.-re került, s a társaság vezérigazgatója a világ 30 legelismertebb vezetője közé sem került be, miközben tavaly még a negyedik volt. Ugyanez érvényes az internetes értékesítéssel foglalkozó Amazon.comra is, amely már nincs ott az első ötven között, s kiesett onnan a brit Vodafone is. Ugyanakkor érdekes módon előbbre lépett egy másik mobilcég, a finn Nokia, a hetedikre az egy évvel korábbi 11.-ről, s ezzel az egyetlen európai vállalat a világ első tíz legelismertebb cége között. Mindenesetre az értékelők nem elsősorban az üzletmenetét nézték, hanem azt, hogy a Nokia miként lett egy kis ország ismeretlen cégéből világvezető a mobiltelefon-gyártásban. Mások az innovatív szellemet értékelték nagyra, ami nemcsak a mobiltelefonok küllemében, hanem a vállalat felépítésében, a munka megszervezésében, egyáltalán a vállalati kultúrában is megnyilvánul.
Feltűnő a légitársaságok rossz megítélése, pláne, ha figyelembe vesszük, hogy a felmérés jóval a terrortámadás előtt készült. Az ötven legelismertebb vállalat között mindössze három légitársaság van, s a legjobb helyezést, a 18.-at az amerikai Southwest Airlines kapta. Ezzel első ízben került fel a listára, a népszerűséget annak köszönheti, hogy a nagy cégek közül elsőként vetette be az olcsó légitársaság gondolatát, s példáját követték Európában, a Ryanair és az EasyJet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.