BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alulértékelt a rádióreklám

A rádiók hirdetési piacának gyengeségével is érvelt az 1,3 milliárd forintos koncessziós díjat be nem fizető Sláger Rádió az Országos Rádió és Televízió Tanács előtt.

Annak ellenére, hogy a Szonda Ipsos vizsgálatai szerint a rádió az a médium, amellyel egy nap leforgása alatt a legtöbb ember érhető el, a hazai hirdetők valóban mélyen értéke alatti arányban hagyatkoznak rádiós reklámokra. Míg a Mediagnózis tarifaáron számolt adatai alapján tavaly több mint 60 milliárd forint áramlott a televíziós hirdetésekbe, a rádiók összesen 5,5 milliárdot tudtak kiharapni a reklámtortából. Az ORTT egyelőre elzárkózik e körülmény érdemi mérlegelésétől. Marc West, a Juventus Rádió ügyvezetője a piac tényleges méretéhez képest szintén magasnak tartja a koncessziós díjakat, amelyek megfizetésére a mainál kedvezőbb piaci fejlődést feltételezve évekkel ezelőtt kötött szerződések kötelezik a műsorszolgáltatókat. Az 1997-ben hét évre szerződött Sláger Rádió vezérigazgatója, György Gábor a Világgazdaságnak elmondta, hogy részletes javaslataikat már eljuttatták az ORTT-hez, ezek részleteiről azonban a testület véleményét megelőzve nem kívánt nyilatkozni. Mértékadó független szakértők úgy vélik, a műsor-szolgáltatási díj mértékét és megfizetésének ütemezését mindenképpen össze kellene hangolni a műsorszolgáltatók árbevételével. Wéber János, az ORTT tagja szerint a piaci szereplőknek még legalább két kormányzati cikluson keresztül együtt kell élniük a meglévő, sokat kritizált, egyebek között a koncessziós díjakról is intézkedő médiatörvénnyel, amelynek megváltoztatására a testületi tag a politikai erőviszonyok miatt egyelőre nem lát lehetőséget. A hazai közönség egyébként leginkább a rádiós hirdetések felé nyitott, ezt mutatja többek közt a BMB Focus felmérése, amely szerint a rádiós programoktól várt és kapott szórakoztató és tájékoztató funkciók részeként a teljes adásfolyamba legtöbbször zökkenőmentesen belesimuló hirdetéseket jobban tolerálják, mint a televízióban látottakat. A rádióreklámok kerülésének aránya ennek megfelelően nálunk nemzetközi összehasonlításban is alacsony.

A rádiók hirdetési piacának gyengeségével is érvelt az 1,3 milliárd forintos koncessziós díjat be nem fizető Sláger Rádió az Országos Rádió és Televízió Tanács előtt. VG-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.