BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyesülne a Virgin és a DAT

A milliárdos Richard Branson tulajdonában lévő Virgin Express légitársaság a jelek szerint döntésre akarja vinni az ügyet az új belga nemzeti légifuvarozó megszervezését elvállaló Delta Air Transport (DAT) hitelezőivel és támogatóival. A Virgin Express képviselői az ünnepek alatt is tárgyaltak a járatmegosztási egyezmény bővítéséről, ami szakértők szerint az egybeolvadási szándék biztos jele - írta az Airwiseinternetes szaklap. A Reutersviszont úgy tudja, hogy Branson nem akarja elsietni a dolgot, és kivárja az utolsó utáni pillanatot, amikor a lehető legolcsóbban juthat a belga cég részvényeinek többségéhez.

A Financial Times szerint a két cég vezetői várhatóan még e héten, de legkésőbb január elején ismét találkoznak, hogy felmelegítsék a Virgin és az egykori Sabena közötti járatmegosztásos megállapodást. A brit cég szóvivője ugyanakkor már tegnap rendkívül konstruktívnak minősítette a tárgyalásokat, a kereskedelmi egyezmény fejlesztését pedig eldöntött dolognak nevezte.

A DAT jövője még mindig kérdéses, mert az illetékes brüsszeli bíróság a hét közepén nem hosszabbította meg az egyik főtámogató, a SIC csődvédelmét. (A SIC a Sabena egyik alvállalata). A testület szerint az előterjesztett megmentési terv valójában nem a SIC, hanem közvetve a DAT érdekeit szolgálja. A SIC vezetője valószínűleg fellebbez, s ezt már ma benyújtja.
A Sabena csődgondnokai közben megállapodtak a befektetőket tömörítő társaság, az Air Holding vezetőivel, hogy a DAT-ot végül is nem a jelképes egy euróért, hanem komoly pénzért engedik át. A befektetők végül is nem tudták összegyűjteni a tervezett 200 millió eurót a légitársaság alaptőkéjéhez, csak 180 milliót, de remélik, hogy így is el tudnak indulni. Önbizalmuk jeleként kinevezték az igazgatótanács elnökévé a holland Bob Kuijperst, aki eddig a DHL légi gyorspostavállalatot vezette. A DAT egyébként már hetek óta indítja járatait a Sabena egykori európai vonalain - egyelőre bankhitelekből finanszírozva működését. A csődgondnokok január 15-éig adtak haladékot az Air Holdingnak, hogy teljesüljön két fontos feltételük az új légitársaságba való invesztícióhoz. Az egyik, hogy a befektetők meg akarnak egyezni a Sabena hitelezőivel mintegy 111 millió eurós behajtatlan kinnlevőségük felének leírásáról, míg a másik feléért részvényeket kapnának az új légitársaságban. A másik feltétel, hogy a DAT 28 utasszállító gépét bérbe adó lízingelő cégek mérsékeljék a lízingdíjakat. Ha bármelyik feltétel nem teljesül, nem jön létre az új belga légivállalat, és a DAT tulajdonjoga is visszakerül a csődgondnokokhoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.