Főműsoridőre, teljes adásidőre, a négyévesnél idősebb és a 18-49 éves kor közöttiek célcsoportjára vetítve egyaránt megállapítható: a közszolgálati M 1 nézőinek száma harmadát sem éri el annak, ahány embert a két országos kereskedelmi televízió külön-külön képernyői elé szegez. Az MTV 1-es csatornáját október vége és december eleje között a nap átlagában a teljes lakosságból 200 ezernél kevesebben tekintették meg, s a főműsoridős közszolgálati produkciók is mindössze félmillió nézőt vonzottak. Ez a teljes lakosságból átlagosan 2, a 18 és 49 közötti csoportból pedig alig valamivel több mint 1 százalékos részesedést jelent, ami a több tíz milliárdos közpénzekkel (legutóbb 12,5 milliárddal) működésben tartott országos közszolgálati csatorna esetében legalábbis szerénynek nevezhető.
A két országos kereskedelmi csatorna ugyanakkor együttesen a tévéző közönség több mint háromnegyedét köti le a 19 és 23 óra közötti főműsoridőben. Míg az arány az utóbbi évek átlagában állandónak tekinthető, a változás jelei érzékelhetők a hagyományosan a teljes lakossághoz szóló csatornaként elkönyvelt Tv 2, illetve az elsősorban a hirdetők által kiemelten kezelt 18-49 éves célcsoportot vonzó RTL Klub egymáshoz képest elfoglalt pozíciójában. Az október végétől december elejéig eltelt időszak mérési adatai szerint az RTL Klub jelentősen kiszélesítette nézői bázisát. A táblázatunkban vizsgált hat hétből az RTL Klubnak öt héten keresztül a Tv 2 hagyományos terepén, a teljes lakosság körében is sikerült megelőznie versenytársát. Ugyanakkor nem veszített piacot a 18-49 éves célcsoportban sem, amelyben nézettsége mintegy 10 százalékkal volt magasabb. Kolosi Péter programigazgató szerint az RTL Klub versenypozíciója javulásának hátterében a csatornának az az átgondolt műsorstratégiája áll, amely a délutáni óráktól késő estig egymásra épülő műsorok sorozatában kínál változatos látnivalót. Kolosi úgy véli, ezen belül az RTL Klub hírműsorainak tartósan magas nézettségét hosszabb távra is megalapozta, hogy a csatorna a szeptember 11-i terrorcselekményekre elsőként reagálva folyamatosan szolgált friss információkkal, illetve háttérműsorokkal. A nézettség emelkedésében a nívós filmkínálat mellett a programigazgató nagy szerepet tulajdonít a z RTL Klub saját fejlesztésű műsorainak, a Barátok közt, a Legyen Ön is milliomos!, a Monika show, a Találkozások vagy a Fókusz erős brandként ad azonosítható karaktert a csatornának. Az AGB adatai szerint a televíziózók 69,2 százaléka novemberben a két országos kereskedelmi csatorna kínálatából választott műsort, ezen belül a Tv 2 átlagos közönségaránya 33, az RTL Klubé 36,2 százalék volt, míg az M 1 csatorna 8 százalékot szerzett. A közönségen belül a hirdetők által kiemelten kezelt célcsoportokat legerősebben az RTL Klub vonzotta: az AGB mérése szerint - szemben az M 1 7,3, illetve a Tv 2 26,6 százalékával - novemberben az RTL Klub nézői között közel 43 százalékos volt a 18-49 éves városiak aránya. Ugyanebben a korcsoportban a magas (A vagy B) vásárlóerővel bírók közül 8,1 százalék képviselte az M 1 közönségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.