A Remy Cointreau-t többek között a holland Bols-csoport megvásárlása "dobta fel". A francia társaság tavaly vette meg a likőrt, brandyt, vodkát forgalmazó Bols-csoportot, s az akvizíciónak köszönhetően igencsak megnőtt a társaság árbevétele. A szeptember 11-i események idején a francia szeszesital-gyártó - amely egyebek mellett a Remy Martin konyakról és a Cointreau likőrről ismert - még drámai profitfigyelmeztetést tett közzé. Mára azonban kiderült, hogy nem lesz annyira rossz az év: a szeptemberrel végződött fél évben 18 százalékkal, közel 100 millió euróra nőtt a működési nyereség az egy évvel korábbi 82 milliót követően, miközben az árbevétel 24 százalékkal, 480 millió euróra emelkedett. Ez egyszersmind azt jelenti, hogy a társaság a bizonytalan gazdasági kilátások közepette is tartani tudja magát eredeti terveihez a 2001/2002. üzleti évben: az egy részvényre jutó profit 5 százalékkal fog nőni.
Mindamellett a francia társaság karcsúsítást hajt végre, s a jövőben a röviditalokra, valamint a pezsgőre összpontosítja energiáit. Azt tervezi, hogy eladja ausztráliai borérdekeltségeit, viszont pályázik a Malibura. A brit Diageónak ugyanis el kell adnia a tulajdonában lévő híres rummárkát, mert az USA versenyjogi hatóságai csak ezzel a feltétellel hagyják jóvá, hogy a francia Pernod Ricarddal közösen megvegye a Seagramet.
Csakhogy a Malibura szemet vetett a Remy két nagy riválisa, az Allied Domecq és a Pernod Ricard is, s a Remyhez hasonlóan ők is "ki vannak bélelve" pénzzel. A világ második legnagyobb szeszesital-forgalmazójának számító brit Allied Domecq közismerten a prémium italokban erős - Ballantines, Beefeater, Courvoisier, Sauza -, s az elmúlt években sorra vásárolta meg az ismert márkákat, illetve azok kizárólagos értékesítési jogát. Így például az USA-ban az Allied a kizárólagos forgalmazója az orosz Stolichnaya vodkának. Mindezeknek köszönhetően az augusztussal végződött üzleti évben közel 10 százalékkal tovább nőtt a társaság forgalma és nyeresége egyaránt.
A harmadik legnagyobb versenytárs, a francia Pernod Ricard is erősen terjeszkedik, legutóbb a cseh Becherowka megvételével hallatott magáról. A cseh kormány november végén adta el a francia társaságnak 40 millió euróért a Jan Becher cégben még meglévő részesedését, s ez azt jelenti, hogy a Pernod Ricard immár a cseh vállalat papírjainak közel 96 százalékát birtokolja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.