Ekkorra évi 1 milliárd euróval szűkíti működési költségeit is. Az értékesítési pontok száma viszont nem változik - ez kereskedelemstratégiai öngyilkosság lenne -, viszont egyesülésre bátorítják a kisebb partnervállalkozásokat. A Renault szerződéses kereskedői eddig is több értékesítési ponttal dolgoztak, Magyarországon például a harminc dílernek 63 helyen van bemutatóterme és szervize.
A fenti megszorítások hátterében nem veszteségesség áll - hiszen a Morgan Stanley előrejelzése szerint a cég 2001-es adózás előtti profitja eléri a 667 millió eurót -, hanem szilárd pénzügyi alapra van szükség a Dacia és a 2000-ben megszerzett Samsung felfejlesztéséhez. A mostani közel 3 évről 28 hónapra csökkentik az új modellek kifejlesztését, s ebben felhasználják a japán szövetséges partner, a 44 százalékig francia tulajdonban lévő Nissan tapasztalatait is.
Kismartoni Péter, a Renault Hungária pr-vezetője lapunknak elmondta, hogy a tavaly 12 ezer gépkocsit eladott cég idei értékesítése megközelíti a 18 ezret. A személygépkocsi-értékesítők magyarországi rangsorának 3. helyén álló Renault hadjáratot indít a haszonjárműpiac meghódítására is, ahol a hatodik helyről a harmadikra lépne jövőre, 2004-ben pedig az élre. Az elhatározást leginkább a novemberben bemutatott új Traficra alapozzák, miközben a márka a legteljesebb haszonjármű-kínálatot nyújtja a magyar piacon.
A Renault, a világ egyik legnagyobb autógyártója azt tervezi, hogy 2004-ig 1900-ról 800-ra csökkenti európai márkakereskedői számát, és vissza kívánja fogni a járműfejlesztés időtartamát is - jelentete be Louis Schweitzer, a cég elnöke a Financial Timesban. Demeter Kálmán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.